JELOVNIK
RASPORED 2018-2019
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Voditeljica aktivnosti je vjeroučiteljica Kristina Roginek. U ovoj aktivnosti zasad sudjeluje dvoje učenika.
Voditeljica grupe je vjeroučiteljica Kristina Roginek. Grupa broji 10-ak članova.
U sklopu Školskog športskog društva „Šesta“ djeluje atletska sekcija, utorkom 8. i 9. sat.
Na satovima izvannastavne aktivnosti Francuski jezik sudjeluju učenici četvrtih razreda.
Učenici sudjeluju na natjecanjima i manifestacijama i objavljuju radove na web stranici škole.
Učenici tokom godine razvijaju logiku programiranja te koristeći tu logiku uče upravljati s više različitih vrsta robota.
Biblijsku grupu vodi vjeroučiteljica Ljiljana Posavec Zavrtnik. Grupa broji oko 10 članova.
Opis aktivnosti Keramičarskih sekcija: Izrada ukrasnih i uporabnih predmeta od gline, postupci paljenja u biskvitnoj peći i rad u raku tehnici, sudjelovanje u prodajnim izložbama UZ Šestica.
Postignuća malih keramičara: Sudjelovanje na Državnoj smotri učeničkih zadruga 2017. sa suvenirima s likom purgara (pripadnika Varaždinske građanske garde), a veliko je priznanje i što suveniri s likom purgara jedini imaju dozvolu za uporabu lika u izradi suvenira. Ponosni smo na to jer su purgari zaštićeno kulturno dobro Republike Hrvatske.
Neke od proizvoda pogledajte u fotogaleriji.
Volontersku grupu vodi vjeroučiteljica Kristina Roginek.
Provodimo razne akcije kojima pomažemo sugrađanima u nevolji. Ciljevi humanitarnih akcija su: osvijestiti učenike da mogu svojim osobnim radom pozitivno utjecati na društvo, pomaganje potrebitima, razvijanje solidarnosti među djecom i mladima, poticati učenike na volonterstvo i međusobno pomaganje, pomoći životinjama te senzibilizirati učenike za potrebe životinja, upoznati učenike s konkretnim radom volonterstva te ih potaknuti da u susretu s drugim volonterima uviđaju zajedništvo i potrebu povećanja volontiranja kako bi zajedničkim radom utjecali na dobro drugoga.
Školska prometna jedinica je izvannastavna organizacija učenika osnovne škole, sa svrhom pouke u zaštiti i samozaštiti te razvijanju trajnih navika pravilnog ponašanja mladih u suvremenom prometu.
Školski bend je izvannastavna aktivnost organizirana za sve učenike koji žele produbiti svoju ljubav prema rok i pop glazbi, pjevanju te sviranju električnih instrumenata pritom ne zanemarujući klasične, akustične instrumente.
Živimo u vremenu u kojem mediji imaju veliku ulogu u životu pojedinca. Prepoznato je to i u školi te je osnovana Multimedijska grupa koju vodi učitelj Dario Mijač, a koja omogućava učenicima da steknu različita znanja o medijima, razvijaju svoje vještine koristeći različitu tehnologiju, a u konačnici i da razvijaju medijsku pismenost.
Zamišljena kao učionica na otvorenome Drvna radionica dio je školske zadruge „Šestica“ te je privukla brojne učenike koji uživaju u učenju i radu na svježem zraku. Dosadašnji rad pokazao je kako učenici više uživaju u učenju, opušteniji su, komunikativniji, skloniji timskome radu te razvijaju svoje samopouzdanje obavljajući različite zadatke.
Stjecanje dodatnih znanja i sposobnosti za učenike koji pokazuju pojačani interes za odabrano područje programiranja. Razvijanje algoritamskog načina razmišljanja pri rješavanju problema.
Učenici brinu o estetskom izgledu škole kroz odabir likovnih radova za izlaganje, izradom elemenata za pozornicu školskih priredbi.
Učenici 6. osnovne škole i Polaznici Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar Varaždin, aktivno sudjeluju u projektu Teškoće nisu prepreka. Tijekom školske godine organiziramo radionice i druženja u našoj školi i u Centru. Za vrijeme rada i druženja učenici izmjenjuju iskustva, međusobno si pomažu i druže se. Razvijaju osjećaj empatije i međusobnog prihvaćanja.
Stjecanje vještina uljuđenog raspravljanja u afirmacijskoj i negacijskoj skupini, vježbanje javnog nastupa, prevladavanje straha od govorenja, priprema debatnoga kluba za natjecanje, razvijanje kompetencija za cjeloživotno učenje, razvijanje vještine slušanja i govorenja.
Cilj je da šahom djeca vježbaju vještinu rješavanja problema, povećaju koncentraciju i ustrajnost na rješavanju zadataka. Nadalje kroz šah djeca uviđaju na važnost analiziranja problema, razvijaju se vizualne sposobnosti i samostalno donošenje brzih odluka pod vremenskim pritiskom.
Već dugi niz godina na našoj školi učenici koji žele uključuju se u sportsku grupu kao izvannastavnu aktivnost. Voditeljica grupe, Vesna Gašparić, radosno ih dočekuje i zajedno s njima osmišljava i planira satove i sadržaje.
Mali smo, razigrani, brzi, okretni, volimo glumiti, plesati, pjevati.
Radijska grupa predvođena je učiteljicom Brankom Kiđemet (priprema radijske emisije) i ravnateljem škole Mariom Stančićem (snimanje radijske emisije).
Stečena znanja, stavovi i vještine donose sigurnost učeniku-biciklistu, učeniku-pješaku i ostalim sudionicima u prometu. Učenici su dodatno motivirani natjecanjem “Sigurno u prometu“.
Učenici polaznici viših razreda spremaju dramsko-scensko djelo na engleskom jeziku.
Cilj „Malih tehničara“ je okupiti što više učenika i omogućiti im da primjerenim metodičkim postupcima uz voditeljstvo učitelja mentora razvijaju svoje sklonosti i interese, stječu znanje i vještine te razvijaju stvaralačke sposobnosti u području prirodnih i tehničkih znanosti.
Mali istraživači su izvanastavna aktivnost u kojoj je učenicima omogućen razvoj prirodnoslovne pismenosti. Kroz različite načine učenja otkrivanjem, izvođenjem različitih pokusa i mikroskopiranjima učenici razvijaju vrijednosti znanstvenog i inovativnog načina razmišljanja koji je važan kao sredstvo shvaćanja prirode u kojem je svatko odgovoran u promjenama.
Likovna grupa učenika 1.-4. razreda okuplja zaljubljenike u boje, kistove, tempere, papire, škare… Čine ju učiteljica i učenici koji se trude svojim radom zadiviti svakog promatrača.
Keramičarske grupe djeluju u razrednoj nastavi i u predmetnoj nastavi. Dio su Učeničke zadruge Šestica. Stotinjak je učenika svake godine uključeno u rad sa glinom.
Izvannastavna aktivnost Mladi čuvari prirode pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u svijetu. Razvija kod učenika odgovornost prema živim bićima u cjelini. Učenici će voditi brigu o pet akvarija, dva terarija i tri insektarija u školi. Također će steći vještine biološkog vrtlarenja u školskom povrtnjaku.
Jedna od najvažnijih zadaća nastave kemije jest razvijati interes učenika prema prirodnim znanostima i pokazati da su znanja iz područja prirodnih znanosti dio opće kulture. Nastavom kemije (fizike i biologije) učenici trebaju lakše razumjeti svijet oko sebe te shvatiti da se suvremena civilizacija temelji na primjeni znanja iz prirodnih znanosti.
Nastavni program temelji se na osnovnim sadržajima bioloških znanosti i učenicima omogućuje upoznavanje živoga svijeta te zakonitosti koje u njemu vladaju. Osim stjecanja znanja, želi se razviti kod učenika prirodoznanstveni način mišljenja, spremnost i primjerenu odgovornost za primjenu stečenih znanja u životu.
Suradnja je započela 2014. godine i odvija se putem sudjelovanja učenika naše škole (uglavnom 7. i 8. razreda) u radionicama ili projektima organiziranih od strane HAD-a.
Učenici će naučiti neke tradicijske plesove, izrađivati nakit i instrumente.
Razvijati ekološku svijest među učenicima. Učenici su kroz izvannastavnu aktivnost uključeni u različite aktivnosti kojima je cilj promocija škole i potvrda Zelene zastave.
Domaćinstvo je izvannastavna aktivnost koju u našoj školi provodimo od školske godine 2015/2016.
Dodatna nastava je namijenjena učenicima koji žele proširiti znanje iz povijesti te učenicima koji su spremni svoje znanje pokazati na natjecanju. Zainteresirani učenici će se uključiti u projekte Šafran i Znanjem protiv mržnje.
Dodatna nastava iz geografije organizirana je za učenike od 5. do 8. razreda. Cilj je poticanje interesa za geografiju, proširivanje gradiva iz redovne nastave, pripremanje učenika za školsko, županijsko i državno natjecanje.
Dodatna nastava iz matematika organizirana je za učenike 8. razreda (2 sata tjedno, 70 sati godišnje), koji žele unaprijediti svoja matematička znanja i vještine te se okušati u rješavanju zahtjevnijih i raznovrsnijih matematičkih i logičkih zadataka od onih koji se rade na redovnoj nastavi. Pristupanje školskom natjecanju omogućeno je svim zainteresiranim učenicima.
Novinarska grupa predvođena je učiteljicama Ivanom Canjuga (učiteljica hrvatskog jezika) i Anitom Perkov (učiteljica hrvatskog jezika). U Novinarskoj se grupi uči o osnovama novinarstva.
Rano učenje fizike je izvannastavna aktivnost na kojoj se učenici 6.ih razreda mogu upoznati sa zakonima fizike na zabavan i poučan način. Izvodeći pokuse i istražujući pojave oko nas uče o prisutnosti fizike u svakidašnjem životu.
Učenici usvajaju informatičke sadržaje s ciljem stjecanja znanja i vještina za korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije, kao i stvaranje temelja za nadogradnju znanja.
Viša razina znanja za učenike 7. i 8. razreda koji pokazuju interes za prirodne znanosti. Uspješna priprema učenika na svladavanje kompleksnijih problemskih zadataka te uspješna priprema za natjecanje. Učenici se uključuju u projekte i radionice, potiče se njihov interes i produbljuje razina znanja koju žele postići. Obrađuju se izborne teme koje se inače ne obrađuju na redovnoj nastavi.
Astronomska grupa namijenjena je učenicima koji žele proširiti znanje vezano uz gradivo astronomije.
U rad Povijesne grupe VI. osnovne škole Varaždin mogu se uključiti svi učenici naše škole od petog do osmog razreda. Tijekom školske godine članovi Povijesne grupe imaju brojne aktivnosti.
Dječji zbor „Varaždinski slavuji“ VI. OŠ Varaždin osnovan je 1998.g., a od osnutka do danas djeluje pod umjetničkim vodstvom dirigentice maestre Ružice Kapitan.
Vjeronaučnu scensku grupu vodi vjeroučiteljica Ljiljana Posavec Zavrtnik. Grupa obično broji 10 do 15 članova. Dramsko-pedagoški postupci koji se primjenjuju u radu predstavljaju oblik iskustvenog poučavanja jer djeca najbolje uče ono što iskuse, osjete, učine i dožive.
Scenska grupa "Engelchen und Bengelchen" već 7 godina omogućava djeci učenje njemačkog jezika kroz glumu, igru i zabavu. Polaznici grupe su učenici od 5. do 8. razreda. Svake godine grupa nastupa u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu u sklopu projekta "Theaterspiele".
Školsko sportsko društvo Šesta okuplja učenike zbog svrhe provođenja izvannastavnih sportskih aktivnosti u okviru kojih učenice i učenici treniraju jedan ili više sportova, te sudjeluju na školskim sportskim natjecanjima na međurazrednoj, gradskoj, županijskoj i državnoj razini na kojima naši učenici postižu zapažene rezultate.
Klub je osnovan zbog promicanja i poticanju čitanja te razvijanja svijesti o važnosti i utjecaju čitanja i pismenosti.
Izvannastavna aktivnost Prva pomoć sastoji se od teoretskog i praktičnog dijela. Teoretski dio odnosi se na usvajanje znanja o Međunarodnom pokretu Crvenog križa i Crvenog polumjeseca, Hrvatskom Crvenom križu i međunarodnom humanitarnom pravu. Kroz praktični dio učenici vježbaju osnovne postupke pružanja prve pomoći koji se primjenjuju do dolaska hitne medicinske pomoći, a što naposljetku nekome može spasiti život.
Nastavak rada u projektu Šafran u kojem učenici sade lukovice šafrana u spomen na milijun i pol židovske djece i tisuće druge djece stradale tijekom Holokausta. Cilj projekta je upoznati učenike s temom o Holokaustu i podizati svijet o opasnostima diskriminacije, predrasuda i nesnošljivosti kao i kontinuirano učiti o važnosti tolerancije i poštovanja.
ZA SVE ONE KOJI ĆE TEK POSTATI LJUBITELJI ORIJENTACIJE I KOMUNIKACIJE.
U novinarsku grupu na engleskom jeziku mogu se uključiti učenici koji su zainteresirani za pisanje novosti i tekstova na engleskom jeziku. Temu o kojoj će pisati dogovaraju s učiteljicom, a zatim samostalno napišu tekst, kojemu po želji mogu priložiti i fotografije.
Izvannastavna aktivnost sastoji se od dvije slične, ali opet različite aktivnosti.
U grupi "Kreativno pisanje", koju su drugu godinu zaredom pohodile učenice 7.a razreda, naglasak je stavljen na pisanje komentara. Da bi komentar bio autorski i samim time što uspješniji, polaznice su morale razvijati te usmenim i pisanim putem izražavati vlastite dojmove o zadanoj temi, odnosno problemu.
Usavršavanje tehničko taktičkih elemenata odbojke kontinuirano tokom školske godine. Proširenje i produbljivanje motoričkih znanja za učenike koji pokazuju sklonosti i interes za različite sportske aktivnosti.
U sklopu Školskog športskog društva „Šesta“ djeluje sekcija Badminton koja okuplja učenike i učenice od petog do osmog razreda, srijedom - osmi i deveti sat.
Cilj dodatne nastave iz hrvatskoga jezika je razvijanje vještina i sposobnosti gramatičkog mišljenja, usmenog, pisanog i vizualnog komuniciranja u interpersonalnim i interkulturalnim situacijama osobnog i javnog života, a onda i priprema za natjecanja iz hrvatskoga jezika.
Na satovima dodatne nastave iz engleskog jezika, ove, kao i prethodnih godina, sudjeluju učenici osmih razreda. Na satovima sudjeluju učenici izbornog i 1. stranog jezika koji su pokazali veći interes za predmet, a pristupanje školskom natjecanju omogućeno je svim zainteresiranim učenicima.
Dramska skupina pod vodstvom mentorice Martine Špičko djeluje od 2013. godine. U rad skupine uključeni su učenici od 5. do 8. razreda. Dramsku skupinu pohađaju kreativni, zaigrani i maštoviti učenici koji žele pokazati svoje glumačke vještine na kazališnim daskama.
Aktivnost je usmjerena na obilježavanje važnih međunarodnih datuma te blagdana u Republici Hrvatskoj.