preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2992397
Karmen Holenda

Karmen Holenda, prof. biologije i kemije, učiteljica savjetnica

Karmen Holenda, Državno natjecanje iz kemije 2019, Split

Predmet: priroda, biologija, kemija

Diplomirala sam biologiju i kemiju na Prirodoslovno–matematičkom fakultetu u Zagrebu 1989. godine. Drago mi je da sam i danas u kontaktu s profesorima fakulteta i kolegama iz struke te da smo dugogodišnji suradnici i prijatelji. Ta mi je suradnja donijela naslov mentora studentima kemije i učiteljima kemije pripravnicima, autorstvo i koautorstvo za nekoliko udžbenika kemije i priručnika za nastavu iz kemije i biologije kao i dvadeset i pet godina iskustva u pripremi maturanata za upise na prirodoslovne fakultete. Kao i svakog učitelja najviše me vesele uspjesi mojih učenika kojih sada već ima vrlo mnogo te uspješno studiraju ili rade u našoj domovini i izvan nje. Naročito mi je drago raditi u Centru izvrsnosti iz biologije Varaždinske županije te upoznati one naj-sadašnje i naj-buduće biologe. Priroda i njezine tajne i danas su mi  najljepši izazov te se i dalje bavim istraživanjima, planinarenjem, orijentacijom i komunikacijom, za što vas od srca pozivam da mi se pridružite.

U društvu Marian DeWane, najbolje učiteljice kemije u SAD, Kongres u Splitu 2010.

U školskoj godini 2021./2022. predavat ću Prirodu svim učenicima petih razreda. Biologiju ću predavati učenicima 7.a, 7.c i 7.d razreda, a svim sedmim razredima predavat ću Kemiju. Voditelj sam dodatne nastave Biologije i Kemije za sve sedme razrede kao i dopunske nastave kemije za sve sedme i sve osme razrede. U petim razredima gdje predajem, vodit ću izvan nastavnu aktivnost: STEM koja obuhvaća praktične radove i projekte iz područja biologije, kemije i fizike.

Adrenalinski park, Accredo centar Zasadbreg 2021

Za sve učenike škole, i za njihove članove obitelji, voditelj sam izvannastavne aktivnosti orijentacije i komunikacije. Orijentacija obuhvaća (rekreacijsko i natjecateljsko) orijentacijsko trčanje u parkovima i šumama uz kartu i kompas te preciznu orijentaciju za osobe koje ne mogu trčati ili se ne mogu samostalno kretati.  Komunikacija se odnosi na suradnju Orijentacijskog kluba Varaždin s Radio klubom Varaždin (mogućnost pohađanja početničkog tečaja za radio operatera) s konačnim ciljem formiranja tima mladih u radiogoniometriji.

Noćna orijentacijska sprint utrka, Varaždinske Toplice, 2020.

I za kraj, kažu, ostavlja se nešto najslađe. Kod mene je to učenje Lepoglavske čipke. To vam je nešto posebno, izazovno, traži matematičko i logičko razmišljanje, uvijek novo i na kraju predivno. Ne može se učiti iz knjiga ili časopisa, samo iz glave u glavu. To je naša kulturna baština koju treba prenijeti na mlade naraštaje. I zato, pridružite se …

Špancirfest 2017. Varaždin




Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Priroda, 6. razred O.Š.
Autor: Karmen Holenda, 9. 10. 2012.

Nastavni predmet Priroda u 6. razredu osnovne škole omogućuje sjedinjivanje, povezivanje i prirodoslo vno poimanje cjelina koje se odnose na raznolika područja prirode. Stoga ovaj predmet pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u svijetu.


Priroda šestog razreda učenicima pruža temeljna znanja iz područja ekologije. Osim osnovnih ekoloških pojmova, učenici će detaljnije upoznati četiri životne zajednice: kontinentalnu listopadnu šumu, more, travnjak i baru. Posebno su naglašeni sadržaji iz zaštite prirode. Od fizikalnih sadržaja, govorit će se o oblicima, izvorima i štednji energije.  Pri obradi nastavnih tema uzete su u obzir zavičajne osobitosti pa se tako od četiri predložene zajednice šuma obrađuje samo jedna, koja je svojstvena kraju u kojem učenik živi. Isto tako se od dvije vrste kopnenih voda obrađuje jedna i od zajednica travnjaka također jedna, koja je znakovita za kraj u kojem škola djeluje.

Nastava često uključuje razne praktične radove. U nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala, kao i školska zbirka bilja. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i izvanučionička te terenska nastava.

Redovne nastavne teme:

·         Živa bića, stanište i životni uvjeti

·         Životne zajednice šuma (Kontinentalna listopadna šuma)

·         Energija u prirodi

·         Životne zajednice mora i voda na kopnu

·         Travnjaci

 

Izborne teme:

·         Tropske šume

·         Pravila skupljanja prešanja biljaka

·         Život u boćatoj vodi

·         Život u spiljama i podzemnim vodama

·         Jestive, ljekovite i otrovne biljke travnjaka

 

Pravila ponašanja učenika u učionici prirode

1.       Po ulasku u učionicu zauzeti svoje radno mjesto i pripremiti stvari za nastavu.

2.       Učenici obvezno  moraju imati papuče.

3.       Prilikom vađenja stvari iz torbe, torbu staviti na sjedište stolca.

4.       Torbu i ostale stvari zatvoriti i staviti ispod klupe na policu, a ako ne stane onda torbu i stvari treba odnijeti u kut učionice na stolce koji su za to namijenjeni.

5.       Bez dozvole učiteljice nije dopušteno dirati stvari na klupi koje su pripremljene za nastavu.

6.       Učenici koji imaju dužu kosu dužni su kosu vezati gumicom ili kopčama.

7.       Učenicima nije dopušten ulazak u kabinet biologije bez izričite dozvole učiteljice.

8.       Učenici su dužni paziti na vlastite stvari, školski namještaj i kompletni prostor učionice.

9.       Zavjese na prozoru pomiče isključivo učitelj koji je trenutno u učionici. Otvaranje prozora nije dozvoljeno bez dozvole učitelja.

10.    Učenici će njegovati visok nivo svoje kulture ponašanja.

Detalj s terenske nastave u šumi

Ekipa prve i šeste škole u  Puli na državnom natjecanju iz biologije





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju