Projekti „Upoznaj me, upoznaj se" i „Teškoće nisu prepreka"
U sklopu Dječjeg tjedna 2025. započeo je i ovogodišnji projekt gradskih dječjih foruma pod nazivom Upoznaj me, upoznaj se kojim se dodatno promiče prihvaćanje različitosti i razumijevanje među učenicima, ali i važnost mentalnoga zdravlja. Kao prva aktivnost projekta organiziran je posjet članica Dječjeg foruma VI. OŠ i njihove voditeljice Nataše Narančić te logopetkinje Sandre Šenkiš Centru za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar. Time je ovaj posjet ujedno postao i važna poveznica s dugogodišnjim školskim projektom Teškoće nisu prepreka koji promiče inkluziju i suradnju.
Tijekom susreta socijalna pedagoginja Patricija Gold održala je uvodno predavanje o različitostima među nama te važnosti razumijevanja da se svi razlikujemo na mnogo načina: izvana, iznutra, u načinu razmišljanja, komunikacije i doživljavanja svijeta. Učenici su tom prilikom upoznati s prošlogodišnjim preventivnim projektom COOTŠ-a JA sam JA koji je na poseban način približio temu teškoća u razvoju djeci svih uzrasta. U sklopu tog projekta nastale su posebno osmišljene edukativne kartice koje na jednostavan, razumljiv i empatičan način predstavljaju pojedine teškoće: od oštećenja vida i sluha, do teškoća u učenju, govoru, ponašanju i regulaciji emocija. Svaka kartica sadrži i onu drugu, često zaboravljenu stranu priče, a to su snage, talenti i posebnosti djece koja žive s određenim izazovima.
Na susretu koji je održan u srijedu 8. listopada učenice forumašice VI. osnovne škole sudjelovale su zajedno s učenicama i voditeljicom Dječjeg foruma III. osnovne škole Varaždin. Tijekom ostatka tjedna, posjet su ostvarile i ostale gradske škole koje sudjeluju u projektu. Dogovoreno je da će forumaši svake škole u nastavku projekta dublje istražiti jednu teškoću koju najviše zamjećuju u svojoj okolini te će pripremiti sadržaje kako bi tu temu približili učenicima vlastite škole, na način koji je jednostavan i blizak djeci.
U sklopu radionice učenici su ispunili i vlastitu karticu JA sam JA u kojoj su imali priliku napisati tko su oni zapravo, po čemu su jedinstveni, koje izazove nose, što ih veseli, u čemu su dobri i što vole kod sebe. To je učenike potaknulo na promišljanje o samoprihvaćanju i različitostima.
Osim predavanja o različitostima učenici su se imali prilike upoznati i s organizacijom nastave u Centru Tomislav Špoljar, a pedagoginja ih je provela prostorima škole te ih upoznala s pojedinim razredima i učenicima koji ih pohađaju. Taj je neposredni susret dodatno učvrstio razumijevanje da je svijet raznolik, a škola mjesto u kojem različitost ne smije biti prepreka.
Projekt Upoznaj me, upoznaj se nastavit će se i tijekom ostatka školske godine, a prvi koraci pokazuju koliko je važno i moguće graditi kulturu prihvaćanja već od najmlađe dobi.
Više fotografija pogledajte u galeriji.
