Terapeutski učinak priče i pripovijedanja

by | velj 17, 2025

Kako pričom ukrotiti čudovište?

U sklopu projekta Čudovišne emocije u školskoj knjižnici VI. osnovne škole Varaždin 11. veljače održano je predavanje Terapeutski učinak priče i pripovijedanja namijenjeno zainteresiranim učiteljima i stručnim suradnicima koji žele produbiti svoje razumijevanje moći priče u odgojno-obrazovnom radu. Interaktivno izlaganje vodila je dr. sc. Martina Hranj koja je tijekom devedesetminutnog predavanja povezala teorijske osnove pripovijedanja s praktičnim vježbama. Istaknula je načine na koje priča može postati alat za emocionalnu podršku te stvoriti siguran i kreativan prostor za razgovor o osjetljivim temama s djecom i mladima.

Predavanje je započelo zanimljivom vježbom Tko sam ja? u kojoj su se sudionici predstavljali kao likovi iz bajki i koja je bila ledolomac ovoga druženja te je potaknula sudionike da se otvore i riješe treme. Nastavili su istraživati svijet priče pripovijedajući iz perspektive odbačenih predmeta skrivenih u škrinjici, a zatim su poslušali primjer terapeutske priče – Priču o princezama Svjetlani i Biserki te sudjelovali u njezinoj interpretaciji. Tim su primjerima osvijestili snagu riječi i njihovu sposobnost oblikovanja unutarnjeg doživljaja te povezivanja s emocijama.

Poseban naglasak stavljen je na elemente terapeutske priče i pripremu za usmeno pripovijedanje pri čemu će sudionicima od velike koristi biti kamišibaj kazalište. Naime, u sklopu projekta nabavljen je i butaj – drveno kazalište, a sudionici su imali priliku vidjeti kako čak i jednostavne ilustracije mogu poslužiti kao snažan vizualni oslonac pripovijedanju i kako se tom tehnikom može ostvariti snažan doživljaj priče.

Osim inspiracije i novih ideja predavačica je učiteljima predstavila vrijednu literaturu za samostalno istraživanje te ih je potaknula da se odvaže na vlastite pripovjedačke pothvate. No najvažnija poruka predavanja bila je da pripovijedanje nije vještina rezervirana samo za izrazito talentirane pojedince. Svi mi, neovisno o tome smatramo li se pripovjedačima ili ne, posjedujemo moć stvaranja i dijeljenja priča koje mogu dodirnuti, izliječiti i povezati.

Tijekom edukacije sudionici su osvijestili suvremenu potrebu za komunikacijom i živom riječju, prepoznali značaj usmenog pripovijedanja u odgoju i obrazovanju te dobili poticaj za istraživanje terapeutske moći priče. Osigurana im je podrška u primjeni pripovijedanja kao alata za emocionalnu regulaciju, a stečena znanja moći će primijeniti u svojem radu. Također su naučili i četiri vježbe koje olakšavaju ulazak u terapeutski svijet priče i pomažu u radu s djecom i mladima.

Projektnom aktivnošću Terapeutski učinak pripovijedanja – Kako pričom ukrotiti čudovište? u sklopu koje su poslušali ovo predavanje, sudionici su spoznali kako priča može pripitomiti nemirno čudovište emocija, dati mu glas i oblik umjesto da ostane nevidljivo i zastrašujuće. Svaka emocija, poput priče, traži da bude ispričana, prepoznata i prihvaćena.

Povezane vijesti…

Školski praznici u gradskoj knjižnici

Školski praznici u gradskoj knjižnici

Poštovani roditelji, dragi učenici, u nastavku prenosimo obavijest Gradske knjižnice i čitaonice Metel Ožegović Varaždin i pozivamo učenike da se uključe u aktivnosti. Odjel za djecu Gradske knjižnice i čitaonice Metel Ožegović Varaždin svojim aktivnostima prati Vaše...

Pročitajte više
Sveti Valentin

Sveti Valentin

Spomendan ovog sveca se slavi 14. veljače. Sveti Valentin pripada skupini svetaca koji naviještaju proljeće i novi život pa ga se obično slavi kao zaštitnika mladih i zaljubljenih osoba. Više o ovom svecu saznajte u nastavku… 

Pročitajte više
Skip to content