Čitateljski klub
Opis |
Redovitim sastancima učenici će razvijati interes za čitanje te svoje čitateljske vještine. U inspirativnom okruženju zajednički će istraživati svijet knjiga, razgovarati o svojim omiljenim autorima i djelima te razmjenjivati ideje. Raspravama u čitateljskom klubu učenici će razvijati kritičko mišljenje. Sudjelovat će u raznim projektima i radionicama te odlaziti na događanja izvan škole koja promiču knjige i čitanje. Sudjelovat će u raznim projektima i radionicama te odlaziti na događanja izvan škole koja promiču knjige i čitanje. |
||
Cilj |
Poticati interes za čitanjem književnih djela različitih žanrova i autora. Razvijati čitateljske vještine. Poboljšati razumijevanje pročitanog. Razvijati kritičko mišljenje i analitičke sposobnosti učenika. Izražavati svoje mišljenje i argumentirano raspravljati s drugima. Sudjelovati u kreativnim aktivnostima. Razvijati socijalne vještine u međusobnoj komunikaciji. Sudjelovati u književnim natjecanjima. Razvijati organizacijske vještine. Sudjelovati u kulturnim događajima izvan škole (književni susreti, izložbe, radionice). |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
U knjižnici, književna natjecanja, izrada letaka i plakata za promociju aktivnosti. |
Zaigraj (inter)aktivno! – moderne društvene igre u školskoj knjižnici
Opis |
Učenici će se na izvannastavnoj aktivnosti upoznati s modernim društvenim igrama i njihovim pozitivnim učincima. Prednost modernih društvenih igara u odnosu na tradicionalne prije svega raznolikost je tema i mehanika koje omogućuju pronalaženje sadržajno odgovarajućih igara za poticaj na raspravu o socijalnim i društvenim pitanjima. One većim dijelom isključuju element sreće, dakle cilj igre nije dobiti što veći broj na kockici i tako pobijediti, nego razmišljati i razvijati razne vještine te stvoriti strategiju. Također, brojne moderne društvene igre nude visoku razinu informacija te različite ishode koji ovise o strategiji koju igrači odabiru i taktikama kojima se koriste. |
||
Cilj |
Koristeći se modernim društvenim igrama poboljšati proces učenja i poučavanja. Ojačati ključne društvene i životne vještine u svijetu pojačane digitalizacije. Poboljšati opću kulturu učenika. Poboljšati snalaženje u interaktivnome svijetu društvenih igara. Razvijati emocionalnu inteligenciju i motoričke sposobnosti. Poboljšati intelektualne vještine. Razvijati kritičko mišljenje. Razvijati komunikacijske vještine i poticati na učinkovitu suradnju i socijalizaciju. Razvijati medijsku pismenost. Razvijati i poticati kreativnost i maštovitost stvaranjem vlastitih kreacija. Opovrgnuti ustaljeno mišljenje da igre potiču ovisnost i nasilno ponašanje te smanjuju tjelesne aktivnosti. Razvijati pozitivan odnos prema natjecanju. |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
U knjižnici, tjedna i mjesečna natjecanja, turniri. |
Fakeless - Izložba o medijskoj pismenosti
Opis |
Izložba Fakeless uključivat će niz interaktivnih aktivnosti koje će poticati sudionike na aktivno sudjelovanje. Učenici će imati priliku sudjelovati u radionicama o prepoznavanju dezinformacija, gdje će učiti kako provjeriti izvore informacija i analizirati vijesti. Također, bit će organizirane digitalne igre koje će potaknuti timski rad i kritičko mišljenje. Sve aktivnosti će biti osmišljene na način da budu zanimljive i pristupačne za sve uzraste. |
||
Cilj |
Promicanje medijske pismenosti. Razvijanje vještina provjere činjenica. Povezivanje generacija. Interaktivno učenje. Stvaranje resursa za lokalnu zajednicu. Održivost i inovacija. Poticanje kritičkog mišljenja. |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
U predvorju škole/školskoj knjižnici. |
Nacionalni kviz za poticanje čitanja
Opis |
Nacionalni kviz za poticanje čitanja predstavlja natjecanje koje ima za cilj potaknuti čitanje među mladima u višim razredima osnovne škole. Organiziran u suradnji s narodnim i školskim knjižnicama diljem Hrvatske, kviz se odvija tijekom Mjeseca hrvatske knjige, a od 2011. godine provodi se online, s prilagodbom za pametne telefone od 2019. godine. Ove godine kviz nosi naziv Velike male priče i naglašava važnost pripovijedanja i izgovorene riječi. U kvizu, koji će biti otvoren za sudjelovanje od 16. rujna do 24. listopada 2024. godine, djeca će istraživati tri knjige kroz online izvore učeći o njihovim autorima i temama unutar okvira načela medijske pismenosti. Završna svečanost s izvlačenjem nagrada održat će se 15. studenog 2024. u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, uz prigodni kulturni program. |
||
Cilj |
Potaknuti mlade čitatelje da se više angažiraju u čitanju i istraživanju književnosti. Pružiti informacije o knjigama, njihovim autorima, temama i likovima, kako bi se unaprijedilo razumijevanje djece o književnom svijetu. Promicati vještine kritičkog mišljenja i provjere informacija putem interakcije s online izvorima. Istaknuti važnost priča i pripovijedanja kao načina izražavanja i povezivanja s drugima. |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
Rješavanje kviza u školskoj knjižnici i učionici na satu Hrvatskoga jezika. |
Star Wars dan
Opis |
Učenici će se uključiti u obilježavanje Dana Ratova Zvijezda na kreativno i edukativan način. Aktivnosti uključuju filmske projekcije, radionice izrade kostima, kvizove znanja, interaktivne igre te kreativne radionice za izradu modela i likova iz svemira Ratova zvijezda. Kroz različite aktivnosti učenici će se upoznati s ključnim temama, likovima i pričama iz ove popularne franšize. |
||
Cilj |
Istraživati knjižne naslove iz Star Wars svijeta, što će potaknuti njihovu želju za čitanjem. Izražavati kreativnost i maštovitost. Stjecati znanje o likovima i temama te razvijaju kritičko razmišljanje. Poticati suradnju i komunikaciju među učenicima, čime se jačaju interakcije i prijateljstva. |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
Učenici će se uključivati u aktivnosti u školskoj knjižnici i vrednovati ih. |
Čajanka s tetom Julijom
Opis |
Aktivnost Čajanka s tetom Julijom usredotočuje se na djela dječje književnice Julije Donaldson, poznate po svojim maštovitim pričama i rimovanim tekstovima. Učenici će sudjelovati u čajanki tijekom koje će slušati odlomke iz knjiga, sudjelovati u interaktivnim čitanjima te se angažirati kroz kreativne aktivnosti povezane s pričama, poput izrade ilustracija i dramatizacija. |
||
Cilj |
Poticati učenike na dugotrajno čitanje poboljšavajući im ljubav prema knjigama i pisanju. Poticati učenike na sudjelovanje u čitanju naglas i diskusijama o pričama pomaže učenicima u razvoju jezičnih vještina. Poticati učenike na izražavanje svojih ideja i interpretacije kroz umjetnost. |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
Učenici će se uključivati u aktivnosti u školskoj knjižnici i vrednovati ih. |
Poetske tablete u Noći knjige
Opis |
Aktivnost Poetske tablete održat će se u travnju i uključivat će radionicu s autoricom suvremene poezije Snježanom Tramburovski. Učenici će imati priliku slušati autoricu kako dijeli svoje iskustvo u pisanju poezije, a zatim će sudjelovati u kreativnim radionicama gdje će sami pisati suvremenu poeziju. Tijekom radionice, učenici će izrađivati poetske tablete, inovativne kartice koje će sadržavati njihove stihove. |
||
Cilj |
Ostvariti praktičnu vezu između književne teorije i stvaralačkog procesa pridonoseći boljem razumijevanju suvremene poezije. Proširiti znanje o suvremenoj poeziji i razviti nove pristupe podučavanju književnosti. Razvijati interes za poeziju. |
||
Način vrednovanja i korištenja rezultata |
Učenici će se uključivati u aktivnosti u školskoj knjižnici i vrednovati ih. |