Poezija u stripu – radionica povodom Svjetskoga dana poezije

by | ožu 31, 2025

Svjetski dan poezije

Da se likovna umjetnost i književnost savršeno nadopunjuju, pokazala je još jedna zanimljiva stvaralačka radionica održana u suradnji učiteljice Likovne kulture Maje Šarec Dvorski i stručne suradnice knjižničarke Nataše Narančić. Povod je bio Svjetski dan poezije koji se obilježava 21. ožujka s ciljem promicanja čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije diljem svijeta. Taj je datum Svjetskim danom poezije UNESCO prvi put proglasio 21. ožujka na svojoj 30. Općoj konferenciji u Parizu 1999. godine. Inspiraciju za radionicu djelomično je pružila i izložba Dragi Lastane!, postavljena u studenom u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu povodom 70. obljetnice časopisa Modra lasta. Izložba je podsjetila na rubriku Poezija u stripu u kojoj su se objavljivali domaći i svjetski stihovi pretočeni u strip vještom rukom hrvatskoga autora stripa, crtača i animatora Dušana Gačića. Upravo je njegova umjetnost bila poticaj za osmišljavanje zadatka koji su učenici s velikim zanimanjem prihvatili.

Knjižničarka je za učenike 8. b razreda odabrala antologijske stihove hrvatske književnosti s kojima su se ranije susreli u školovanju – pjesme autora poput Dragutina Tadijanovića, Dobriše Cesarića, Miroslava Krleže i mnogih drugih poznatih hrvatskih pjesnika. No, ovaj put pjesme su im bile predstavljene tako da je svaka bila spakirana u kuvertu i osobno uručena učeniku, poput intimnog pisma koje ih je trebalo potaknuti na kreativno stvaranje.

Nakon prisjećanja onoga što su naučili o stripu na satu hrvatskoga jezika s knjižničarkom, učenici su s učiteljicom likovne kulture usvojili osnovne zakonitosti stripovskoga izričaja i zatim se upustili u likovnu interpretaciju svoje pjesme. Pritom nisu bili ograničeni klasičnom formom stripa; naprotiv, poticalo ih se na eksperimentiranje s izgledom stranice, slobodno raspoređivanje kadrova i razigranost s uključivanjem teksta. Mogli su ga smjestiti unutar ilustracija ili kao slobodne elemente koji prate likovnu priču. Umjesto jasnih okvira i stroge podjele na kadrove učenici su se igrali kompozicijom i maštovito posegnuli za simbolima, metaforama, bojama i osobnim interpretacijama da bi uspješno prenijeli osjećaje i atmosferu svoje pjesme.

Učiteljica Maja Šarec Dvorski pratila je rad svakog učenika, poticala ih na promišljanje o temi pjesme i pomagala im u razradi kompozicije te odabiru vizualnih elemenata kojima će što uspješnije predočiti temu.

Učenici su s velikim interesom pristupili zadatku zbog čega su nastali izvrsni radovi. Učiteljica likovne kulture nastavila je provoditi ovu aktivnost i u drugim razredima prilagođavajući pristup različitom uzrastu i sposobnostima učenika.

Završni radovi učenika izloženi su na panou u školskom predvorju kako bi svi mogli uživati u njima, a možda i dobiti ideju da se i sami izraze na sličan način.

Povezane vijesti…

Skip to content