Svjetski dan čitanja naglas u školskoj knjižnici
Svjetski dan čitanja naglas obilježava se svake prve srijede u veljači, a ove godine 5. veljače sretno se poklopio s redovitim sastankom Čitateljskoga kluba. Taj dan podsjeća na važnost pismenosti kao temeljnog prava te na to da je obrazovanje najmoćnije oružje, a da su čitanje naglas i pripovijedanje ključni temelji učenja. U okruženju koje slavi moć riječi i ljepotu pripovijedanja, učenice, članice Čitateljskoga kluba, okupile su se u prostoru školske knjižnice kako bi zajedno istražile jedno dojmljivo i emotivno djelo – roman 100% Lena autora Stefana Boonena.
Susret je započeo čitanjem uvodnoga poglavlja romana naglas čime se nastojao probuditi interes učenika i potaknuti ih na daljnje istraživanje cjelovitoga teksta. Odabrano djelo ozbiljne je i slojevite teme koja zaslužuje pomno promišljanje i osjetljiv pristup. Učenici su sa zanimanjem slušali jer ih je pripovjedački stil romana, ispunjen kratkim i emotivnim rečenicama, snažno uveo u priču, a sadržaj ih je potaknuo na razmišljanje o životnim situacijama koje nisu uvijek jednostavne.

Nakon čitanja uslijedio je razgovor o pročitanome. Učenici su promišljali o glavnim motivima priče, načinima na koje su se likovi nosili s izazovima te o vlastitim reakcijama na ozbiljne životne situacije. Posebno ih je zaintrigiralo pitanje kako prenijeti teške vijesti na način koji će biti najmanje bolan za primatelja, kao i što ih sprječava da potraže pomoć kada im je potrebna. U ovom su dijelu razgovora učenici pokazali empatiju i razumijevanje te dokazali da književnost može biti snažan i važan alat za poticanje emocionalne inteligencije.
Kako bi se dodatno osnažio dojam o pročitanome, u nastavku su se koristile Dixit kartice, odnosno njihove vizualno bogate ilustracije koje potiču kreativno izražavanje misli i osjećaja. Svaki učenik odabrao je tri kartice. Prvom su karticom trebali prikazati vlastite misli i osjećaje nakon čitanja ulomka. Drugu karticu koristili su za razmišljanje i poistovjećivanje s emocijama glavnog lika, Basa. Treća kartica predstavljala je njihov prijedlog kako bi se Bas mogao nositi s gubitkom, gdje bi mogao pronaći utjehu i kako bi mogao nastaviti dalje.
Ova aktivnost pokazala se izuzetno korisnom jer su učenici, vođeni vizualnim poticajima, uspjeli izreći i podijeliti svoje misli na način koji im možda ne bi bio prirodan u uobičajenom razgovoru.
Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas pokazalo je koliko je važno zajedničko čitanje i razgovor o pročitanome. Učenici su imali priliku osjetiti i proživjeti priču te uz raspravu dublje razumjeti njezinu poruku.
