Obilježen Svjetski dan čitanja naglas

by | velj 6, 2025

Svjetski dan čitanja naglas u školskoj knjižnici

Svjetski dan čitanja naglas obilježava se svake prve srijede u veljači, a ove godine 5. veljače sretno se poklopio s redovitim sastankom Čitateljskoga kluba. Taj dan podsjeća na važnost pismenosti kao temeljnog prava te na to da je obrazovanje najmoćnije oružje, a da su čitanje naglas i pripovijedanje ključni temelji učenja. U okruženju koje slavi moć riječi i ljepotu pripovijedanja, učenice, članice Čitateljskoga kluba, okupile su se u prostoru školske knjižnice kako bi zajedno istražile jedno dojmljivo i emotivno djelo – roman 100% Lena autora Stefana Boonena.

 Susret je započeo čitanjem uvodnoga poglavlja romana naglas čime se nastojao probuditi interes učenika i potaknuti ih na daljnje istraživanje cjelovitoga teksta. Odabrano djelo ozbiljne je i slojevite teme koja zaslužuje pomno promišljanje i osjetljiv pristup. Učenici su sa zanimanjem slušali jer ih je pripovjedački stil romana, ispunjen kratkim i emotivnim rečenicama, snažno uveo u priču, a sadržaj ih je potaknuo na razmišljanje o životnim situacijama koje nisu uvijek jednostavne.

Nakon čitanja uslijedio je razgovor o pročitanome. Učenici su promišljali o glavnim motivima priče, načinima na koje su se likovi nosili s izazovima te o vlastitim reakcijama na ozbiljne životne situacije. Posebno ih je zaintrigiralo pitanje kako prenijeti teške vijesti na način koji će biti najmanje bolan za primatelja, kao i što ih sprječava da potraže pomoć kada im je potrebna. U ovom su dijelu razgovora učenici pokazali empatiju i razumijevanje te dokazali da književnost može biti snažan i važan alat za poticanje emocionalne inteligencije.

Kako bi se dodatno osnažio dojam o pročitanome, u nastavku su se koristile Dixit kartice, odnosno njihove vizualno bogate ilustracije koje potiču kreativno izražavanje misli i osjećaja. Svaki učenik odabrao je tri kartice. Prvom su karticom trebali prikazati vlastite misli i osjećaje nakon čitanja ulomka. Drugu karticu koristili su za razmišljanje i poistovjećivanje s emocijama glavnog lika, Basa. Treća kartica predstavljala je njihov prijedlog kako bi se Bas mogao nositi s gubitkom, gdje bi mogao pronaći utjehu i kako bi mogao nastaviti dalje.

Ova aktivnost pokazala se izuzetno korisnom jer su učenici, vođeni vizualnim poticajima, uspjeli izreći i podijeliti svoje misli na način koji im možda ne bi bio prirodan u uobičajenom razgovoru.

Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas pokazalo je koliko je važno zajedničko čitanje i razgovor o pročitanome. Učenici su imali priliku osjetiti i proživjeti priču te uz raspravu dublje razumjeti njezinu poruku.

 

Povezane vijesti…

Školska razina Natjecanja iz Geografije

Školska razina Natjecanja iz Geografije

Školsko natjecanje iz geografije provedeno je na VI. osnovnoj školi u utorak, 18.2.2025. godine. Natjecanje je provedeno prema uputi Agencije za odgoj i obrazovanje. Na natjecanju je ukupno sudjelovao 21 učenik od 5. - 8. razreda. Učenici su pokazali svoje znanje,...

Pročitajte više
Školska razina Natjecanja iz matematike

Školska razina Natjecanja iz matematike

Školsko natjecanje iz matematike održano je 14. 2. 2025. na VI. osnovnoj školi Varaždin s početkom u 10 sati. Natjecanje je uspješno provedeno u skladu s uputama AZOO-a. Na natjecanju je sudjelovalo 47 učenika naše škole. Na županijsko natjecanje je pozvano osam...

Pročitajte više
Tjedan financijske pismenosti 2025.

Tjedan financijske pismenosti 2025.

Tijekom proteklog tjedna u učionicama naše škole provedene su razne aktivnosti uoči Svjetskog i Europskog tjedna novca, koji se tradicionalno obilježava u drugoj polovici ožujka. Svjetski tjedan novca globalni je događaj koji podiže svijest o važnosti financijskog...

Pročitajte više
Skip to content