Erasmus mobilnost u Slovačkoj – tjedan učenja, stvaranja i povezivanja u Žilini

by | tra 28, 2025

Erasmus Slovačka

U sklopu Erasmus projekta GROW, usmjerenog na promicanje dobrobiti učenika i učitelja, šestero učenika: Ivona Šafar, Iva Martinjak Petrović, Lucija Popadić, Vida Mlinarić, Janko Sokač i Šimun Spevec te učiteljica Ivana Canjuga i stručna suradnica knjižničarka Nataša Narančić od 6. do 12. travnja 2025. godine sudjelovali su u mobilnosti u slovačkom gradu Žilini. Ta mobilnost, ostvarena zahvaljujući Erasmus+ akreditaciji koju škola posjeduje, bila je prilika za zajedničko učenje, dijeljenje iskustava, kulturnu razmjenu i izgradnju novih prijateljstava. Tijekom šest dana učenici su imali priliku učiti, istraživati novu sredinu, razvijati svoje socijalne, digitalne i emocionalne vještine, ali i dublje promišljati o sebi i svijetu oko sebe. Domaćin mobilnosti bila je Základna škola Martinská 20, jedna od najvećih škola u Žilini.

Po dolasku u Žilinu, nakon gotovo šest sati puta, učenici i učiteljice smjestili su se u pansion Zemanov dvor i proveli večer u dogovaranju aktivnosti koje su ih očekivale.

Sljedeće jutro započelo je svečanim dočekom u školi, uz tradicionalni kruh sa solju, glazbu i tople riječi dobrodošlice.

Prvi susret obilježen je interaktivnim radionicama u kojima su učenici, pomoću digitalne Padlet ploče, izražavali svoja očekivanja od tjedna mobilnosti, stvarali personalizirane kartice s imenima i pridjevima kojima se opisuju te se zabavljali i povezivali uz igru Dvije istine i jedna laž. Uslijedio je neobičan oblik upoznavanja i razgledavanja škole – escape room u kojem su učenici rješavali zagonetke kako bi pronašli skrivenu poruku dobrodošlice. Poslijepodne je bilo rezervirano za upoznavanje grada -razgledavanje centra Žiline, uživanje u pogledu s Burianovog tornja te posjet katakombama ispod Marijanskog trga gdje je vodič ispričao i zanimljivosti iz bogate povijesti Žiline.

Sljedeći dan bio je posvećen STEM području, a učenici su sudjelovali u dvjema bogato osmišljenim informatičkim radionicama koje su vodile učiteljice informatike Lucia Murinová i Veronika Klimeková. U prvoj radionici, korištenjem LEGO Education Spike Prime setova i programerske platforme Scratch, učenici su izrađivali robote break dancere koje su potom programirali da plešu, reagiraju na boje ili prikazuju emotikone. Druga je radionica bila posvećena micro:bitovima – džepnim računalima pomoću kojih su učenici upravljali malim robotima i programirali ih da crtaju uzorke.

Nakon toga učenici su zajedno izrađivali videozapis o prvim trima danima mobilnosti birajući fotografije, pišući tekstove i montirajući snimke. Nakon završetka aktivnosti u školi učenici su se oprostili od domaćina i uputili prema centru grada Žiline gdje su imali slobodno vrijeme za razgledavanje, druženje i kupnju suvenira.

Poseban naglasak tijekom mobilnosti bio je stavljen na promicanje emocionalne pismenosti, inkluzije i digitalne odgovornosti. Radionica Exploring Inclusion and Authenticity in the Age of Social Media, koju su vodile učiteljica Ivana Canjuga i knjižničarka Nataša Narančić četvrtog dana mobilnosti, učenike je zainteresirala i zabavila jer su dobili zadatak izrađivati vlasite memove koji promiču samoprihvaćanje i autentičnost. Osim toga, osmišljavali su i inscenirali lažne objave za društvene mreže kako bi osvijestili razliku između stvarnog života i online predstavljanja te pisali zamišljene obavijesti sa svojih mobitela – male poruke potpore sebi ili drugima.

Nakon radionice, učenici su sudjelovali u kvizu znanja u aplikaciji Classwise s učiteljem informatike i matematike Peterom Druskom, a potom su izrađivali digitalne stripove i plakate u Canvi povezane s temom internetske sigurnosti, ali i svojeg Erasmus iskustva. Dan je zaključen plesnom radionicom u kojoj su učenici naučili tradicionalni slovački ples Štvorylku, koju u Slovačkoj plešu učenici osmih razreda nakon završetka osnovne škole. Brzo su svladali korake i s veseljem se uključili u ples, što je domaćinima bilo posebno drago.

Nakon školskih aktivnosti domaćini su organizirali edukativni izlet do Budatínskog dvorca, gdje su se učenici upoznali s poviješću dvorca, ali i tekstilne industrije te slovačkom umjetničkom obradom žice. Zeleni park oko dvorca bio je savršeno mjesto za predah i neformalno druženje.

Zadnji dan mobilnosti bio je ispunjen emocijama, ali i zanimljivim aktivnostima. Učenici su sudjelovali u završnom Kahoot kvizu znanja o tjednu provedenom u Žilini te iznosili svoja iskustva metodom Two Stars and One Wish. Usvojeno znanje dodatno su obogatili praktičnom radionicu iz elektrokemije, a zatim je uslijedila svečana podjela certifikata učenicima i učiteljima. Posebna aktivnost iznenađenja bila je sadnja stabala u školskom vrtu – svako stablo predstavljalo je jednu partnersku školu i ostavilo simboličan trag koji će nastaviti rasti, baš kao i prijateljstva stvorena tijekom mobilnosti.

Dan je zaključen opuštenom šetnjom uz jezero Vodné dielo, razgovorima i razmjenom kontakata. Povratak u Varaždin bio je vrlo emotivan, uz prisjećanje nezaboravnih trenutaka koji su obilježili ovo iskustvo.

Sudjelovanje u ovakvom Erasmus projektu još je jednom potvrdilo koliko su međunarodne mobilnosti vrijedne za jačanje empatije, kulturnog razumijevanja, samopouzdanja i međuljudskih odnosa. Škola u Žilini otvorila je svoja vrata i svoja srca, a naši učenici i učiteljice vratili su se kući obogaćeni neprocjenjivim uspomenama, novim prijateljstvima i željom za novim izazovima.

Fotografije možete pogledati u fotogaleriji.

 

Povezane vijesti…

Skip to content