Osmaši uče i istražuju u svom gradu

by | lis 12, 2025

Učenici 8. razreda 1. listopada bili su na terenskoj nastavi

Učenici 8. razreda 6. osnovne škole Varaždin 1. listopada 2025. imali su organiziranu terensku  u nastavu iz Hrvatskog jezika, Geografije, Biologije i Povijesti. Cijelo juto proveli su istražujući i učeći u centru Varaždina. Učenike su na terensku nastavu vodili: Alenka Bađun, Karlo Kocijan, Ivana Canjuga, Martina Špičko, Bojana Perko, Filip Novosel, Mihaela Vrbnjak Grđan i Dario Maltarski.

Nastavu Hrvatskoga jezika učenici su imali u Gradskoj knjižnici i čitaonici „Metel Ožegović“. Ondje su ih djelatnici upoznali s bogatom poviješću knjižnice, načinom rada i brojnim aktivnostima koje se u knjižnici redovito provode. Knjižničarka im je otkrila tko je bio Metel Ožegović, a ponovili su i gradivo o hrvatskom narodnom preporodu. Učenici su imali priliku razgledati knjižnicu koja se već nekoliko godina nalazi na novoj lokaciji; upoznati se s fondom knjižnice te doznati više o najstarijim i najvrjednijim knjigama koje se tamo nalaze. Saznali su i koje knjige čitatelji najviše posuđuju te što danas rado čitaju mladi (a nije na popisu lektire). Knjižničarka ih je upoznala s referentnom zbirkom. Potaknula ih je da slobodno vrijeme ponekad provedu u varaždinskoj knjižnici.  

U sklopu terenske nastave iz Povijesti učenici su posjetili izložbu „25-a prije 100 ljeta“ u palači Herzer (Gradski muzej Varaždin). Muzejska pedagoginja Jelena Petković provela ih je kroz najvažnije događaje 1925. godine u Varaždinu. Godina je to bila kada je otvoren Gradski muzej Varaždin. Učenici su imali prilike upoznati životnu svakodnevicu Varaždinaca kroz različite domene povijesti (politika, gospodarstvo, društvo, kultura itd.). Nakon toga sudjelovali su u radionici izrade vremenske kapsule. Opisivali su svakodnevicu 2025. s namjerom da se te informacije sačuvaju za sljedeću obljetnicu osnutka muzeja. Učenici su na taj način uspoređivali prošlost i sadašnjost; uočili su što se promijenilo, a što je ostalo isto.

Tijekom nastave iz Geografije učenici su, na temelju pripremljenoga radnog listića, ponovili i primijenili stečena geografska znanja te ostvarili nekoliko ishoda iz tog predmeta. Određivali su geografski položaj grada Varaždina na prostoru Republike Hrvatske i Europe. Koristili su kartu za orijentaciju na terenu i uspoređivali kartografski prikaz sa stvarnim prostorom. Prepoznali su reljefne, hidrološke i klimatske značajke prostora te odredili prometno značenje prostora za povezivanje ostalih europskih regija.

U sklopu Biologije, na terenskoj nastavi kod Starog grada, učenici su imali priliku upoznati dvadesetak različitih biljnih vrsta koje rastu na tom području. Tijekom boravka u prirodi pažljivo su odabrali i prikupili dvanaest biljaka koje će prešati i spremiti u svoje herbarije. Izradom herbarija učenici uče prepoznavati biljne vrste, razvijaju ljubav prema prirodi i stječu znanja o očuvanju biljnoga svijeta.

Terenska nastava bila je poučna i zanimljiva, a učenicima je omogućila da kroz neposredno iskustvo povežu teorijska znanja s praksom te bolje upoznaju svoj grad i njegovu bogatu kulturnu i prirodnu baštinu.

Više fotografija pogledajte u fotogaleriji.

Dani otvorenih vrata 2024.-2025.

Dani otvorenih vrata 2024.-2025.

Pogledajte Youtube video za Dan škole - Dan otvorenih vrata za pojedinu radionicu u školskoj godini 2024.-2025.    Učionica Naziv radionice Opis radionice Učitelji Učenici Njemački Učenje stranih jezika je zabavno! U učionici će po grupama biti postavljene...

Pročitajte više
Skip to content