Umreži se bez mreže
U sklopu izvannastavne aktivnosti Zaigraj (inter)aktivno, učenici su tijekom cijele školske godine marljivo istraživali svijet novih društvenih igara, razvijali strategije i učili kako se nositi s izazovima kroz igru. Vrhunac te zajedničke pustolovine bio je školski turnir u iznimno popularnoj društvenoj igri Dice Throne, održan kao kruna aktivnosti i prijateljskog nadmetanja.
Turnir je organiziran u okviru školskog projekta Umreži se bez mreže, koji je sufinanciran putem javnog poziva Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Zahvaljujući ovom projektu, školska knjižnica obogaćena je brojnim novim igrama, uključujući i naslove poput Dice Throne Rerolled (Box 1 i Box 4), Marvel Dice Throne, Unmatched: Tales to Amaze, Unmatched: Slings & Arrows te Unmatched: Little Red Riding Hood vs. Beowulf.
Učenici su pomoću navedenih igara upoznavali likove iz stripova, književnih klasika, mitova i legendi, ali i stvarne povijesne ličnosti te su na zabavan način usvajali činjenice iz opće kulture, književnosti i simbolike. Svaki lik u ovim igrama nosi svoje specifične karakteristike i mehanike: Pyromancer vatreno napada, Shadow Thief taktički se povlači i iznenađuje, a Treant kao drevno drvo koristi moć prirode za obranu što od učenika zahtijeva bolje razumijevanje uloga, prilagodbu i promišljanje vlastitih strategija.

S obzirom na to da su znali da će kraj godine biti obilježen turnirom s vrijednim nagradama, učenici su s velikom predanošću učili pravila, analizirali mehanike i međusobno odmjeravali snage tijekom čitave godine. Iako su mnogi već imali svoje omiljene likove, turnirski format zahtijevao je nasumičan odabir likova. Na taj se način testirala i njihova brzina snalaženja u novim situacijama.
Posebno je zanimljivo bilo promatrati kako učenici u pojedinim trenucima igre taktiziraju, proučavaju protivnikove poteze i planiraju sljedeće korake. Pobjednik turnira bio je Nikola iz 5.d razreda, kojemu je pripala nagrada u obliku pehara izrađenog pomoću novog 3D printera u školskoj knjižnici. Ono što ovaj pehar čini još posebnijim jest činjenica da su učenici aktivno sudjelovali u njegovu nastajanju. Pratili su nastanak i pomagali knjižničarki u početnom stadiju izrade. Pobjeda je Nikolu iznimno razveselila, a s uzbuđenjem je podijelio kako jedva čeka ovu igru predstaviti tati i odigrati je s njim.
Nakon turnira učenici su s knjižničarkom analizirali likove, raspravljali o njihovim prednostima i slabostima, uspoređivali strategije i govorili o tome kako se njihova očekivanja mijenjaju tijekom same igre. Takvi su razgovori važan dio procesa učenja jer omogućuju djeci da prepoznaju svoje jake strane i uče iz vlastitih pogrešaka.
Iako je natjecateljski duh bio prisutan, naglasak je stavljen na međusobno poštovanje, prijateljsku komunikaciju i zajedničko uživanje u igri. Učenici su jasno pokazali da znaju igrati za zabavu, kvalitetno korištenje slobodnog vremena i razvijanje vještina, a ne isključivo za pobjedu, što je i bio jedan od temeljnih ciljeva naše aktivnosti.
U nastavku godine učenici su naučili igrati i suradničku varijantu igre Unmatched, u kojoj su umjesto međusobnog sučeljavanja morali naučiti kako djelovati kao tim, zajednički rješavati probleme i donositi odluke u korist cijele ekipe. Ova promjena dinamike potaknula je i razvoj komunikacijskih te suradničkih vještina.
Projekt Umreži se bez mreže omogućio je učenicima da se upoznaju s vrhunskim društvenim igrama, da pomoću njih razvijaju važne životne vještine: od strpljenja i empatije, kritičkog mišljenja do izražavanja vlastitog mišljenja i stvaranja pozitivnog ozračja unutar grupe.
U nastavku je planirano, u suradnji s udrugom Na stolu, organizirati i radionicu bojenja minijatura koje dolaze s igrama kako bi igranje sljedeće godine postalo još zanimljivije.
Više fotografija pogledajte u galeriji.
