Preventivni programi
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u rujnu je raspisalo Poziv za financiranje preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova za školsku godinu 2024./2025. VI. osnovna škola Varaždin prijavila je svoj projekt Čudovišne emocije koji je odabran kao jedan od financiranih projekata. Cilj je ove inicijative Ministarstva podržati provedbu preventivnih programa u sklopu Školske preventivne strategije koja je dio godišnjih planova i programa škola te poboljšati kvalitetu, održivost i učinkovitost preventivnih intervencija koje se provode u odgojno-obrazovnom sustavu.
Projekt Čudovišne emocije provodit će se u drugom polugodištu, a usmjeren je na razvoj emocionalne inteligencije, empatije i socijalnih vještina kod učenika prvih i petih razreda jer se upravo oni suočavaju s raznim emocionalnim izazovima prilikom prilagodbe na novo školsko okruženje. Uz sedam raznolikih aktivnosti koje uključuju različita predmetna područja, učenici će učiti kako izražavati i prepoznavati svoje emocije te kako njima upravljati. Aktivnosti će se provoditi interdisciplinarno, u suradnji s učiteljima, stručnim suradnicima i vanjskim partnerima.
Sredstva koje je osiguralo Ministarstvo bit će utrošena se za nabavu potrebnih materijala, edukaciju učitelja i provođenje svih planiranih aktivnosti. Financijska podrška doprinijet će stvaranju okruženja koje će učenicima pomoći u razvoju emocionalnih i socijalnih vještina, što je od ključne važnosti za njihovu osobnu i društvenu adaptaciju.
Za provođenje projekta u VI. osnovnoj školi Varaždin zaduženi su stručni suradnik psiholog Leon Aleksić, stručna suradnica knjižničarka Nataša Narančić, učiteljica likovne kulture Maja Šarec Dvorski, učiteljica prirode, biologije i kemije Mihaela Vrbnjak Grđan, učiteljice hrvatskoga jezika Ivana Canjuga i Martina Špičko te stručna suradnica pedagoginja Ksenija Dretar.
Oni će zajedničkim radom provoditi projektne aktivnosti i osigurati učenicima potrebnu podršku i resurse za njihov emocionalni i socijalni razvoj.
Vanjski suradnici na projektu uključuju Kreativni studio Logos, udrugu za promicanje usmenoga pripovijedanja i popularizaciju znanosti te Mihaela Bađuna, strip-autora i ilustratora koji će svojim kreativnim pristupima obogatiti aktivnosti projekta.
Očekuje se da će projekt Čudovišne emocije imati značajan utjecaj na poboljšanje emocionalne inteligencije i socijalnih vještina učenika VI. osnovne škole. Učenici će učiti prepoznavati i regulirati svoje emocije, razvijati empatiju i učinkovitije se nositi s izazovima školskoga života.
Vjerujemo da će ovaj projekt biti samo početak mnogih sličnih inicijativa koje će obogatiti iskustvo naših učenika i pomoći im da postanu emocionalno inteligentni i socijalno odgovorni pojedinci.