EU projekti
U vremenu od 10. do 16. studenog 2024. ravnatelj VI. osnovne škole Mario Stančić i učiteljica razredne nastave Petra Kanešić boravili su u radnom posjetu Italiji. Praćenje posla bilo je u školi u Ladispoliu – „Compresivo Instituto Ilaria Alpi“. Školu pohađa više od 1000 učenika. U sastavu škole je vrtić (djeca od 3 do 5 godina), niži razredi osnovne škole (djeca od 6 do 10 godina) što im je petogodišnje obrazovanje i niža srednja škola, tj. naša predmetna nastava (djeca od 11 do 14 godina) koje je trogodišnje obrazovanje.
Cilj projekta
Cilj posjeta bio je upoznavanje sustava školstva u Italiji, različitih metoda i oblika rada, razmjena iskustva u radu s učenicima i nastavak suradnje između naše i njihove škole. Naša koordinatorica Rosa bila im je od velike pomoći te im je objasnila i pokazala na koji način funkcionira njihovo školstvo. Također im je dala i smjernice kako upotpuniti slobodno vrijeme i što vidjeti u Italiji.
Imaju tri pristupa učenju: učenje teorije, učenje tako da učenik nastoji objasniti drugima i učenje kad učenik radi na konkretnom primjeru i rješavanju problema. Zaključili smo da je treći pristup, odnosno iskustveno učenje ujedno i najbolji način učenja.
Posebno su se usredotočili na rad s djecom s posebnim potrebama, korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije u učionici. U svakom razredu su uključeni učenici s teškoćama i u svakom razredu radi po nekoliko učiteljica. Svi učitelji se jako dobro služe pametnim ekranima te vrlo brzo i neprimjetno prelaze sa jednog sadržaja na drugi, pišu, crtaju, otvaraju druge materijale s interneta ili iz Google učionice. Digitalna tehnologija posebno je korisna učenicima s teškoćama koji se kroz različite aplikacije lakše izražavaju. Jako im je važna suradnja i timski rad te na gotovo svim satovima sjede za šesterokutnim stolovima.
Obrazovni sustav u Italiji
Njihov obrazovni sustav ima sličnosti sa našim, ali ima i nekih razlika koje su im se svidjele. Tako na satu glazbene kulture u nižoj srednjoj školi (naši viši razredi osnovne škole) svaki učenik samostalno odabire instrument koji želi naučiti svirati. Mogu birati između učenja sviranja gitare ili sintisajzera. Tijekom sviranja učenici i pjevaju. Također škola ima mogućnost poučavanja sviranja i u popodnevnim satima za učenike koji to žele. To je kao zamjena za glazbenu školu.
Imaju predmet znanost koja obuhvaća više naših predmeta i predaje se u višim razredima. Tu uče sve o prirodi, geografiji, biologiji, kemiji, fizici, astronomiji. Kod njih je znanost podijeljena na zasebne predmete tek u srednjoj školi.
Imaju redoviti sat engleskog i francuskog jezika, a povremeno imaju zajedničke satove kada rade na projektima i spajaju različite aktivnosti.
Dosta pažnje pridaju i likovnom i kreativnom stvaralaštvu. Osim redovnog sata likovne kulture imaju i likovni laboratorij u kojem rade na projektima. Uključuju učenike različitih uzrasta i iz različitih razreda tijekom njihove redovne nastave. To im je uobičajeno i sve je u dogovoru i uz suglasnost predmetnog učitelja. Ono što su propustili na redovnom satu učenici kasnije uče samostalno.
Također imaju i CLIL način poučavanja na kojem učitelji koji su prošli tečaj engleskog jezika poučavaju svoje predmete na engleskom jeziku. Taj način učenja prisutan je u Italiji prema EU projektu po kojem se želi poboljšati učenje i znanje engleskog jezika u raznim predmetima.
Više o posjetu
Tijekom boravka u Italiji ravnatelj i učiteljica VI. osnovne škole upoznali su učenike i učitelje s našom domovinom, gradom, školskim sustavom u Hrvatskoj i našom školom. Neki učenici su ljetovali na našoj obali, a većina ih je čula i za našu nogometnu reprezentaciju.
Slobodno vrijeme iskoristili su za obilazak središnjeg i južnog dijela Italije, te glavnog grada Rima. Upoznavali su kulturu i običaje prekrasne zemlje koju su došli posjetit. Naučili su da su ceste i prometni propisi samo smjernice koje načelno usmjeravaju, a da se svaki vozač drži svojih propisa. Po nekoliko automobila gura se u jednu traku, svi žure i jure, no unatoč tome čini se da promet dobro funkcionira.
Posjet školi u Ladispoliu bio im je izuzetno obogaćujuće iskustvo. Iz prve ruke su vidjeli kako se odvija nastava u talijanskoj školi, razmijenili su ideje i inspirirali se njihovim pristupom obrazovanju. U slobodno vrijeme imali su priliku istražiti znamenitosti, uživati u talijanskoj kulturi i gastronomiji. Putovanje u Italiju obogatilo je njihovo profesionalno iskustvo, ali i pružilo osobne vrijedne uspomene.