Knjižnica

by | lis 17, 2024

Čitateljski klub

Opis

Redovitim sastancima učenici će razvijati interes za čitanje te svoje čitateljske vještine. U inspirativnom okruženju zajednički će istraživati svijet knjiga, razgovarati o svojim omiljenim autorima i djelima te razmjenjivati ideje. Raspravama u čitateljskom klubu učenici će razvijati kritičko mišljenje. Sudjelovat će u raznim projektima i radionicama te odlaziti na događanja izvan škole koja promiču knjige i čitanje. Sudjelovat će u raznim projektima i radionicama te odlaziti na događanja izvan škole koja promiču knjige i čitanje.

Cilj

Poticati interes za čitanjem književnih djela različitih žanrova i autora.

Razvijati čitateljske vještine.

Poboljšati razumijevanje pročitanog.

Razvijati kritičko mišljenje i analitičke sposobnosti učenika.

Izražavati svoje mišljenje i argumentirano raspravljati s drugima.

Sudjelovati u kreativnim aktivnostima.

Razvijati socijalne vještine u međusobnoj komunikaciji.

Sudjelovati u književnim natjecanjima.

Razvijati organizacijske vještine.

Sudjelovati u kulturnim događajima izvan škole (književni susreti, izložbe, radionice).

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

U knjižnici, književna natjecanja, izrada letaka i plakata za promociju aktivnosti.

Zaigraj (inter)aktivno! – moderne društvene igre u školskoj knjižnici

Opis

Učenici će se na izvannastavnoj aktivnosti upoznati s modernim društvenim igrama i njihovim pozitivnim učincima. Prednost modernih društvenih igara u odnosu na tradicionalne prije svega raznolikost je tema i mehanika koje omogućuju pronalaženje sadržajno odgovarajućih igara za poticaj na raspravu o socijalnim i društvenim pitanjima. One većim dijelom isključuju element sreće, dakle cilj igre nije dobiti što veći broj na kockici i tako pobijediti, nego razmišljati i razvijati razne vještine te stvoriti strategiju. Također, brojne moderne društvene igre nude visoku razinu informacija te različite ishode koji ovise o strategiji koju igrači odabiru i taktikama kojima se koriste. 

Cilj

Koristeći se modernim društvenim igrama poboljšati proces učenja i poučavanja.

Ojačati ključne društvene i životne vještine u svijetu pojačane digitalizacije.

Poboljšati opću kulturu učenika.

Poboljšati snalaženje u interaktivnome svijetu društvenih igara.

Razvijati emocionalnu inteligenciju i motoričke sposobnosti.

Poboljšati intelektualne vještine.

Razvijati kritičko mišljenje.

Razvijati komunikacijske vještine i poticati na učinkovitu suradnju i socijalizaciju.

Razvijati medijsku pismenost.

Razvijati i poticati kreativnost i maštovitost stvaranjem vlastitih kreacija.

Opovrgnuti ustaljeno mišljenje da igre potiču ovisnost i nasilno ponašanje te smanjuju tjelesne aktivnosti.

Razvijati pozitivan odnos prema natjecanju.

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

U knjižnici, tjedna i mjesečna natjecanja, turniri.

Fakeless - Izložba o medijskoj pismenosti

Opis

Izložba Fakeless uključivat će niz interaktivnih aktivnosti koje će poticati sudionike na aktivno sudjelovanje. Učenici će imati priliku sudjelovati u radionicama o prepoznavanju dezinformacija, gdje će učiti kako provjeriti izvore informacija i analizirati vijesti. Također, bit će organizirane digitalne igre koje će potaknuti timski rad i kritičko mišljenje. Sve aktivnosti će biti osmišljene na način da budu zanimljive i pristupačne za sve uzraste.

Cilj

Promicanje medijske pismenosti.

Razvijanje vještina provjere činjenica.

Povezivanje generacija.

Interaktivno učenje.

Stvaranje resursa za lokalnu zajednicu.

Održivost i inovacija.

Poticanje kritičkog mišljenja.

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

U predvorju škole/školskoj knjižnici.

Nacionalni kviz za poticanje čitanja

Opis

Nacionalni kviz za poticanje čitanja predstavlja natjecanje koje ima za cilj potaknuti čitanje među mladima u višim razredima osnovne škole. Organiziran u suradnji s narodnim i školskim knjižnicama diljem Hrvatske, kviz se odvija tijekom Mjeseca hrvatske knjige, a od 2011. godine provodi se online, s prilagodbom za pametne telefone od 2019. godine. Ove godine kviz nosi naziv Velike male priče i naglašava važnost pripovijedanja i izgovorene riječi. U kvizu, koji će biti otvoren za sudjelovanje od 16. rujna do 24. listopada 2024. godine, djeca će istraživati tri knjige kroz online izvore učeći o njihovim autorima i temama unutar okvira načela medijske pismenosti. Završna svečanost s izvlačenjem nagrada održat će se 15. studenog 2024. u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, uz prigodni kulturni program.

Cilj

Potaknuti mlade čitatelje da se više angažiraju u čitanju i istraživanju književnosti. 

Pružiti informacije o knjigama, njihovim autorima, temama i likovima, kako bi se unaprijedilo razumijevanje djece o književnom svijetu. 

Promicati vještine kritičkog mišljenja i provjere informacija putem interakcije s online izvorima. 

Istaknuti važnost priča i pripovijedanja kao načina izražavanja i povezivanja s drugima. 

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

Rješavanje kviza u školskoj knjižnici i učionici na satu Hrvatskoga jezika.

Star Wars dan

Opis

Učenici će se uključiti u obilježavanje Dana Ratova Zvijezda na kreativno i edukativan način. Aktivnosti uključuju filmske projekcije, radionice izrade kostima, kvizove znanja, interaktivne igre te kreativne radionice za izradu modela i likova iz svemira Ratova zvijezda. Kroz različite aktivnosti učenici će se upoznati s ključnim temama, likovima i pričama iz ove popularne franšize.

Cilj

Istraživati knjižne naslove iz Star Wars svijeta, što će potaknuti njihovu želju za čitanjem. 

Izražavati kreativnost i maštovitost. 

Stjecati znanje o likovima i temama te razvijaju kritičko razmišljanje. 

Poticati suradnju i komunikaciju među učenicima, čime se jačaju interakcije i prijateljstva.  

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

Učenici će se uključivati u aktivnosti u školskoj knjižnici i vrednovati ih.

Čajanka s tetom Julijom

Opis

Aktivnost Čajanka s tetom Julijom usredotočuje se na djela dječje književnice Julije Donaldson, poznate po svojim maštovitim pričama i rimovanim tekstovima. Učenici će sudjelovati u čajanki tijekom koje će slušati odlomke iz knjiga, sudjelovati u interaktivnim čitanjima te se angažirati kroz kreativne aktivnosti povezane s pričama, poput izrade ilustracija i dramatizacija. 

Cilj

Poticati učenike na dugotrajno čitanje poboljšavajući im ljubav prema knjigama i pisanju.

Poticati učenike na sudjelovanje u čitanju naglas i diskusijama o pričama pomaže učenicima u razvoju jezičnih vještina. 

Poticati učenike na izražavanje svojih ideja i interpretacije kroz umjetnost.

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

Učenici će se uključivati u aktivnosti u školskoj knjižnici i vrednovati ih.

Poetske tablete u Noći knjige

Opis

Aktivnost Poetske tablete održat će se u travnju i uključivat će radionicu s autoricom suvremene poezije Snježanom Tramburovski. Učenici će imati priliku slušati autoricu kako dijeli svoje iskustvo u pisanju poezije, a zatim će sudjelovati u kreativnim radionicama gdje će sami pisati suvremenu poeziju. Tijekom radionice, učenici će izrađivati poetske tablete, inovativne kartice koje će sadržavati njihove stihove.

Cilj

Ostvariti praktičnu vezu između književne teorije i stvaralačkog procesa pridonoseći boljem razumijevanju suvremene poezije.

Proširiti znanje o suvremenoj poeziji i razviti nove pristupe podučavanju književnosti.

Razvijati interes za poeziju.

Način vrednovanja i korištenja rezultata 

Učenici će se uključivati u aktivnosti u školskoj knjižnici i vrednovati ih.

Povezane vijesti…

Humanitarne akcije

Humanitarne akcije

Opis Senzibilizirati učenike za potrebite prema predloženim akcijama ustanova s područja Grada, Županije, Države. Cilj Pomaganje potrebitima. Način vrednovanja i korištenja rezultata  U školi, na stručnim skupovima. Opis U akciji solidarnosti za socijalnu samoposlugu...

Pročitajte više
Zadruga – Drvna radionica

Zadruga – Drvna radionica

Opis Vođenje učeničke zadruge i  Multimedijska grupa koja se vodi kao zasebna aktivnost. Cilj Razvijati poduzetničke sposobnosti kod učenika, kreativnost i druge vještine. Izrada prospekta proizvoda, prodajne izložbe te sudjelovanje na smotri. Način vrednovanja i...

Pročitajte više
Skip to content