preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2971478
Kriteriji vrednovanja

Ovdje možete pronači načine vrednovanje i kriterije ocjenjivanja učitelja razredne i predmetne nastave.

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Uvodno u geografiju
Autor: Alenka Bađun, 13. 9. 2013.

Ciljevi, elementi vrednovanja, metode rada i korisni materijali za nastavu geografije.


Zašto učiti geografiju?

Cilj nastave geografije je da učenici steknu osnovno znanje o Zemlji, da upoznaju gospodarska, društvena i kulturna obilježja suvremenog svijeta te da upoznaju i još više zavole domovinu Hrvatsku. Geografija je znanost koja proučava i objašnjava Zemljinu površinu kao rezultat utjecaja i prožimanja prirodne osnove i društveno - gospodarskog razvoja. To je nastavni predmet koji povezuje nastavne predmete iz prirodnog i društvenog područja.

Ciljevi nastave geografije u 5. razredu

Stjecanje osnovnih znanja o prirodno – geografskim obilježjima na Zemlji (oblik i veličina Zemlje, položaj i gibanje Zemlje u Sunčevom sustavu i posljedice, osnovna obilježja zemljovida, orijentacija, međusoban odnos i značenje prirodnih elemenata – reljef, klima, vode, biljni i životinjski svijet

OVA SU ZNANJA POLAZNA OSNOVA ZA RAZUMIJEVANJE GEOGRAFSKIH SADRŽAJA U VIŠIM RAZREDIMA

Ciljevi nastave geografije u 6. razredu

upoznati obilježja stanovništva, potaknuti razumijevanje  globalnih procesa suvremenog svijeta, te upoznati izvaneuropske kontinente, njihova prirodno – geografska i društveno – gospodarska obilježja

Ciljevi nastave geografije u 7. razredu

upoznavanje s geografskim obilježjima europskog kontinenta i Rusije (opća obilježja Europe, osnove povijesno – geografskog razvoja, te suvremene geografske značajke kontinenta) razumijevanje složene regionalno – geografske problematike i proces ujedinjavanja Europa

Ciljevi nastave geografije u 8. razredu

upoznati opća geografska obilježja Hrvatske i značenje njezina položaja na dodiru različitih prirodnih, kulturnih, etničkih, gospodarskih i političkih cjelina. Usvojiti geografska znanja o prirodno – geografskim i društveno – gospodarskim regijama s naglaskom na komplementarnost primorske, gorske i nizinske Hrvatske

Kriteriji vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi geografije

Ocjenjivanje postignuća učenika/učenica iz geografije jedan je od redovitih i najvažnijih načina vrednovanja. Moguće ga je ostvariti na kraju nastavne jedinice, tematske cjeline i /ili nastavne cjeline.

Ocjenjivanje i vrednovanje usklađeno je s aktualnim Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.

U nastavi geografije ocjenama od 1-5 vrednuju se sljedeći elementi (brojčanom i opisnom ocjenom).

Usvojenost znanja: usvojenost programskih sadržaja provjeravana usmenim i pismenim provjerama znanja. Usmene provjere znanja mogu biti povremene i temeljite (vezane uz nastavne jedinice) te „leteće“ svakodnevne, vezane uz pojedinu nastavnu temu. Pismene provjere znanja pišu se na kraju svake veće nastavne cjeline uz pomoć zadataka objektivnog tipa (najviše 4 puta tijekom godine).

Geografske vještine: kod ovog elementa ocjenjuje se učenikova sposobnost uočavanja pojava i procesa na Zemlji, te povezivanje obrađenih nastavnih sadržaja općenito ili sa ostalim nastavnim temama ili predmetima. Kod ovog elementa također se ocjenjuje rješavanje „slijepih“ karata,  izvršavanje vježbi, praktičnih zadataka (brzina, točnost i samostalnost u radu) te izrada i prezentacija plakata, referata i multimedijalnih prezentacija, te izrada i analiza grafičkih priloga

Kartografska pismenost: ocjenjuje se brzina, točnost i samostalnost „čitanja“ geografske karte po zadanim pojmovima te sposobnost povezivanja  naučenog gradiva sa sadržajem na geografskoj karti.

Znanje učenika provjerava se usmeno i pismeno (4 pismene provjere znanja).

U rubrici opisnog ocjenjivanja učenika uz obrazloženje ocjene učenikova postignuća iz pojedinog elementa ocjenjivanja nalazi se i osvrt na ispunjavanje radne bilježnice, nošenje potrebnog pribora, udžbenik, radna bilježnica, bilježnica), redovitost u pisanju domaćih zadaća, doprinos u skupnom radu, aktivnost na satu - zalaganje, interes za nastavne sadržaje, odnos prema radu te suradnja sa učenicima i nastavnikom.

Kako snalaženje na karti ne bi postala "muka" postavila smo vam linkove za slijepe karte svijeta, Europe i Hrvatske, pa da možete na njima vježbati snalaženje u prostoru.

Slijepe karte možete pronaći na sljedećim linkovima:
http://d-maps.com/
http://geography.about.com/library/blank/blxindex.htm
http://www.hist-geo.co.uk/contact/download/1/bom-eu/
http://www.botanic.hr/public/gisbio/gis045.htm





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju