2008-11-21 00:00:00

Stop nasilju među djecom

PROJEKT UNICEF-a „STOP NASILJU MEĐU DJECOM“

ŠKOLSKA GODINA 2008./2009.

           Cilj projekta je stvaranje  i poticanje sigurnog okruženja u školi i životnoj sredini učenika, povećanje svijesti o problemu nasilja među djecom, ranije prepoznavanje obrazaca i rizika vršnjačkog nasilja, povećanje stručnih znanja i primjerena pomoć djeci žrtvama i počiniteljima nasilja.

 

 

Aktivnosti na razini razrednog odjela su radionice koje će se održati na satovima razrednih odjela.

Svi učenici škole bit će informirani o kućnom redu škole i pedagoškim mjerama.

Roditelji su nam također važni u provođenju ovog programa. Na roditeljskim sastancima roditelji će biti upoznati s nastavkom provođenja projekta. Roditelji će također biti upoznati s protokolom postupanja u slučajevima nasilja, a bit će i pozvani da se uključe u akcije (predavanja na temu zlostavljanja u školi, obiteljskog nasilja, zatim radionice, humanitarne akcije-Solidarnost na djelu, Unicef-ove čestitke, pomoć djeci u bolnici „Kuna za osmijeh djeteta u bolnici“, pomoć bolesnom djetetu (škole ili društvene zajednice) aktivno sudjelovanje u radionicama povodom otvorenih vrata škole…)i sve druge akcije koje  će se tijekom godine odvijati u školi.

U suradnji sa MUP-om organizirat će se predavanje za učenike viših razreda o maloljetničkoj delinkvenciji.

Sandučić povjerenja bit će postavljen u hodniku škole, a u njega mogu učenici, roditelji ubaciti svoja razmišljanja, pitanja i stavove o vršnjačkom zlostavljanju.

Vršnjaci- pomagači jedna je od aktivnosti projekta u koju se uključuju učenici dragovoljno. Grupa podrške «Od samoga sebe do pomoći drugima» bit će organizirana ukoliko se jave zainteresirani učenici, naravno uz suglasnost roditelja.

Cilj je ove aktivnosti promicanje suradnje, brižnosti, međusobnog uvažavanja i prijateljstva.U akciju su uključeni učenici petih razreda.

Uz primjenu pedagoških mjera u školi će se  kad god je to moguće primjenjivati restitucija. Restitucija se temelji na načelu popravljanja učinjene štete .Izbjegavanjem  kažnjavanja i usmjeravanjem na ispravljanje pogreške ovaj pristup naglašava preuzimanje odgovornosti za učinjeno i pozitivno rješavanje problema.

Predstavnici škole sudjelovat će na seminarima, susretima ( županijskim, regionalnim, državnim) koji se odnose na ovu problematiku.

Učenici i učitelji škole sudjelovat će u akcijama u gradu koje se odnose na ovu problematiku (Dječji tjedan-aktivnosti vezane uz dječja prava i obveze)i drugim humanitarnim manifestacijama.

 

Ksenija Dretar, pedagog


VI. osnovna škola Varaždin