2012-09-20 20:17:26 Ciljevi i zadaće TZK Pogledajte koji su ciljevi, te opće i odgojne zadaće TZK.
TZK je odgojno-obrazovni proces koji predstavlja organizirani proces utjecanja na antropološka obilježja djece, zatim organizirani proces učenja (usvajanja i usavršavanja) motoričkih gibanja te organizirani proces utjecaja na psihofizički status djece pod direktnim vodstvom učitelja. Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje zbog svoga značenja za skladan razvoj antropoloških obilježja učenika jedinstveno je po mogućnostima i posebnostima. Malo koja aktivnost djeteta ima takvu biotičku uvjetovanost kao tjelesno vježbanje, koje u školstvu osmišljava jedino nastava tjelesne i zdravstvene kulture. Tijekom rasta i razvoja organizam je najosjetljiviji na utjecaj različitih tjelesnih aktivnosti koje uzrokuju višestruke promjene morfoloških obilježja i poboljšanja funkcionalno-motoričkih sposobnosti. Upravo se zato antropološka sastavnica tjelesne i zdravstvene kulture odnosi na sustavnu i trajnu pretvorbu prvenstveno morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja učenika. Opći morfološki učinci podrazumijevaju utjecaj na sastav tijela unutar kojega se ističe povoljan odnos između količine mišićne mase i potkožnoga masnog tkiva, te prevencija pretilosti. Fiziološki učinci usmjereni su na poticanje funkcija krvožilnoga i dišnoga sustava te djelovanje na kakvoću koštano-mišićnoga sustava. Pozitivno djelovanje na imunološki sustav jednako je potrebno za održavanje zdravlja i prevenciju akutnih i kroničnih bolesti.
CILJ TZK Cilj je tjelesne i zdravstvene kulture osposobiti učenike za primjenu teorijskih i motoričkih znanja koja omogućuju samostalno tjelesno vježbanje radi veće kvalitete življenja. Istodobno tjelesna i zdravstvena kultura učinkovito mijenja osobine i razvija sposobnosti, čime izravno osigurava promicanje zdravlja kao nezamjenjivog čimbenika svih ljudskih aktivnosti.
OPĆE ZADAĆE TZK Zadaće tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi usmjerene su na: · usvajanje teorijskih i motoričkih znanja za svakodnevne motoričke aktivnosti, djelotvorno korištenje slobodnog vremena i snalaženje u urgentnim situacijama; · zadovoljavanje potreba za kretanjem i poticanje samostalnoga vježbanja; · uključivanje u športske klubove i razvijanje interesa za osobni napredak u različitim športskim aktivnostima; · usvajanje znanja o samostalnoj kontroli tjelesnoga vježbanja; · upoznavanje sa zakonitostima rasta i razvoja temeljnih antropoloških obilježja; · usvajanje znanja o očuvanju i promicanju zdravlja; · praćenje sastava tijela i prevencija pretilosti; · razvijanje i njegovanje higijenskih navika; · promicanje općih ljudskih vrijednosti; · omogućivanje osobne afirmacije učenika; · osposobljavanje za timski rad; · aktivan boravak u prirodi.
ODGOJNE ZADAĆE TZK · poznavanje i pridržavanje mjera opreza za očuvanje zdravlja koje se ostvaruju njegovanjem higijenskih navika, · razvijanje interesa za bavljenje tjelovježbom kao dio odgovornosti za vlastito zdravlje, · prihvaćanje i uvažavanje različitosti između učenika kao i razumijevanje djece s posebnim potrebama, · razvijanje odlučnosti, samopouzdanja, poticanje ustrajnosti i svladavanje straha, · razvijanje pozitivne slike o sebi, · provođenjem igara utjecati na poštovanje protivnika, pridržavanje pravila igre, svladavanje bijesa i nezadovoljstva, priznavanje pobjede protivniku, · razvijati suradničko ponašanje radi osposobljavanja za timski rad. |
VI. osnovna škola Varaždin |