preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2971652
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan škole 2020.-2021. - Dan otvorenih vrata - Potraga za znanjem
Autor: Mario Stančić, 8. 12. 2020.

Uz Dan škole veže se i Dan otvorenih vrata pod nazivom „Potraga za znanjem“. Tada učenici pod vodstvom svojih učitelja, mogu roditeljima te jedni drugima pokazati dio aktivnosti na kojima sudjeluju tijekom školske godine. Isprepliću se tada: znanstvene, tehničke, kulturne, kreativne, sportske i humanitarne aktivnosti. 


Riječ ravnatelja

Riječ ravnatelja povodom Dana škole

 

Potraga za znanjem

Ove smo godine, zbog posebnih mjera uzrokovanih pandemijom COVID-19, dio aktivnosti Dana otvorenih vrata prikazali na školskom webu. 

Jestive stanice 

Mentor: Mihaela Vrbnjak Grđan 

Dodatnu nastavu iz biologije polaze učenici sedmog razreda, voditeljica dodatne nastave je Mihaela Vrbnjak Grđan. Dodatna nastava se radi kombinirano – online i u živo. 

Za Dan škole za vas smo napravili „Model jestive stanice“.  

Naučite osnovne dijelove stanice izrađujući model jestive stanice. 

Pogledajte film. 

Pokus: Jestive stanice 

Radionica Zobeni keksići s bananom

Domaćinstvo – Gordana Lešnjak 

Na satu domaćinstva učenici 1. a razreda pripremili su zdrave i jednostavne keksiće od banane i zobenih pahuljica. Za bolji okus dodali smo i malo cimeta i čokolade. 

Keskići su sigurno bili dobri jer su ih neki učenici pripremili i kod kuće za svoje ukućane. 

Izrada ukrasa za bor 

Domaćinstvo – Nives Blažunaj

Učenici razgovaraju o aktivnostima koje rade na domaćinstvu i zašto im što im se sviđa. 

U ruci imaju ukrase koje su izradili od slanog tijesta i ukrasili ih temperom. 

Savršen poklon

Domaćinstvo – Željka Dugi Sokač

Učenice 3.c razreda, polaznice grupe Domaćinstvo prikazuju izradu slatke zimnice dajući ideju za savršen poklon dragoj osobi za Božić.

Dramatizacija

Dramska grupa – Laura Čurin

Prezentacijom smo prikazali radove učenica koje sudjeluju u izvannastavnoj aktivnosti – Dramska grupa. Učenice su se okušale u dramatizaciji teksta te snimile audiozapis (5. r.) i zapisale vrstu dramskoga djela namijenjenoga djeci – igrokaz (7. r.). 

Naš modni časopis

Engleski jezik – Andreja Remar Vidrač

Učenici 5.b razreda, kao projekt iz izborne nastave engleskog jezika (2. godina učenja), izradili su stranice svojeg razrednog modnog časopisa. Neki od učenika izrezali su slike iz kataloga ili časopisa, a neki su nacrtali svoje vlastite modne kreacije; zatim su na slikama označili engleske nazive odjevnih predmeta. Njihove radove pogledajte u nastavku.

Špilje i jame

Geografska grupa – Alenka Bađun

Dodatna nastava iz geografije 

Učenici 8. razreda istraživali su krški reljef. Najviše su ih zainteresirale špilje i jame i Hrvatskoj.  

Hrvatski krš je poznat u svijetu po dubokim jamama. U Hrvatskoj je do sada istraženo 54 jama dubljih od 250 m, od čega su tri jame dublje od 1000 m (Jamski sustav Lukina jama-Trojama, Slovačka jama i Jamski sustav Velebita), a ukupno ih je 18 dubljih od 500 m. Najveći broj dubokih jama nalazi se na planini Velebit. 
Najdulja hrvatska špilja prema rezultatima speleoloških istraživanja od 2010. je Jamski sustav Kita Gaćešina – Draženova puhaljka (preko 27 km duljine). Horizontalna duljina Špiljskog sustava Đulin ponor-Medvedica, koji se nalazi se ispod grada Ogulina je 16,4 km. 
Od špilja s najvećim podzemnim prostorima izdvajaju se špilje na Crnopcu (Južni Velebit), Munižaba s volumenom 1,9 milijuna m3, Burinka s 1,1 milijun m3, Kita Gaćešina s 1,4 milijuna m3. 

Istraživački rad u nastavi Geografije i Povijesti 

Geografska grupa – Vera Hlapčić

Učenici dodatne nastave iz Geografije i Povijesne grupe - šesti razred su samostalno odabrali teme koje žele istražiti. Istraživali su važnost atmosfere za život na Zemlji, od kuda snijeg na ekvatoru, zašto kažemo da su šume „pluća svijeta“ te kako su nastale i kako utječu na živi svijet ozonske rupe. Vrlo interesantna tema je bila i povijesna tema Bitka kod Hastingsa. Rezultate svog rada su predstavili učenicima svog razreda. Teme su bile vrlo interesantne ostalim učenicima te su postavljali mnoga pitanja vezana uz način istraživanja i o sadržaju tema. 

 

Kućna glazbena radionica

Glazbena radionica – Tena Glavak

Jedna od učenicima dražih aktivnosti koje se provode na satovima Glazbene kulture u VI. OŠ jest glazbeno izražavanje sviranjem ritma na dostupnim udaraljkama. 

Učenice 5.d razreda, Niva Vugrinčić Gašparić, Tena Mlinarić, Paula Trajber, Matilda Kušter i Tara Šipek stečenu praksu ritmičkog muziciranja demonstriraju u kućnom okruženju, pretvarajući predmete iz svakodnevne upotrebe u zanimljive ritamske udaraljke. U danima rada od kuće, kad nam školski instrumenti nisu na raspolaganju, uz malo mašte, snalažljivosti i kreativnosti, glazbeni sluh razvijajte kroz ovu zabavnu aktivnost u koju će se rado uključiti svi članovi obitelji. Pokušajte! 

Nova stavrnost - nove riječi (koronarječnik)

Hrvatski jezik – Zdenka Šopar

https://view.genial.ly/5fc3e69bb4ceef0d0bcfe620/presentation-untitled-genially 

Magla u boci

Mentor: Mihaela Vrbnjak Grđan 

Dodatnu nastavu iz kemije polaze učenici sedmog razreda, voditeljica dodatne nastave je Mihaela Vrbnjak Grđan. Dodatna nastava se radi kombinirano – online i u živo. 

Za Dan škole za vas smo napravili pokus „Magla u boci“.  

Smog je veliki problem velikih (a i manjih) gradova, želja nam je objasniti kako nastaje. 

Pogledajte film. 

Pokus: Magla u boci 

Bojanje keramike

Keramička sekcija Glinači – Ružica Martinec

Keramičarsku grupu polazi 17 učenika 2. b. 

Video prikazuje bojanje pločica s imenima engobama.  

Na fotografijama su neki od proizvoda od keramike. 

Keramičke posude

Keramička sekcija Ružice – Ružica Trogrlić

Keramičarsku sekciju Ružice pohađa 21 učenik 1.c razreda. 

Od crvene gline učenici oblikuju posudu za slatkiše. Nakon oblikovanja posude i biskvitnog paljenja, posudu će obojati i glazirati. 

Posuda će biti poklon dragim osobama za blagdane. 

Duga u menzuri

Mali fizičari – Jelena Bajkovec

Pribor: 4 čaše (može i 7, za 7 duginih boja), šećer, prehrambene boje, voda, žličice 

Opis: U čaše ulijemo 50 ml vode, u prvu čašu stavimo 1 žlicu šećera, u drugu 3 žlice šećera, u treću 5 žlica šećera, u svaku sljedeću dodamo 2 žlice više. Miješamo vodu i šećer dok se šećer ne rastopi u vodi. Pazimo da ne pomiješamo čaše s različitim otopinama šećera. Redom bojimo otopine od one s najmanje šećera, do one s najviše bojama: crvena, narančasta, žuta, zelena, plava, modra, ljubičasta.  

U menzuru ili visoku čašu ulijevamo uz rub boje od crvene prema ljubičastoj, polako i strpljivo. 

Ovim pokusom ćete dobiti prekrasnu dugu u čaši/menzuri/epruveti/vazi. Istraživat ćete gustoću izradom različitih otopina šećera, bojanjem i rukovanjem priborom. Na zabavan način naučiti ćete kako tijela i tvari veće gustoće tonu, dok one manje gustoće plutaju. Možete probati pokus s vodom u posudi, maticom i komadićem stiropora.  
Što ste doznali? Što tone, a što pluta?

Dječji glas

Mali građani – Monika Injić

Učenici 3.d razreda polaze izvannastavnu aktivnost Mali građani. Kao što i učenici govore, cilj nam je da se dječji glas što više čuje! 

Pokušavamo ukazati odraslima koje promjene treba uvesti u školi i u gradu. Nakon odlično odrađenog projekta Dječja igrališta grada Varaždina, odradili smo i radionicu za Dan konvencije o pravima djeteta (putem Teamsa su se pridružile i djevojčice 7.d razreda). 

Zaključili smo da su prava djece univerzalna i da su djeca naša budućnost te im treba dati priliku za stvaranje novog i boljeg svijeta. Djeca imaju prava na obrazovanje, ljubav, hranu, igru, zaštitu, zdravstvenu skrb i još mnogo toga. Sva prava su jednako važna i povezana.  

Razgovarali smo i razmišljali, komentirali i gledali video (https://www.unicef.org/croatia/konvencija-o-pravima-djeteta), crtali, bojali i napravili plakate u kombinaciji poruke i crteža i time ukrasili razred. 

Brvnara

Mali tehničari – Ida Lacković

Grupa Malih tehničara ove godine broji 13 učenika. Ovu smo školsku godinu započeli sa projektom izrade brvnare od štapića sladoleda. Naučili smo koristiti vruće ljepilo, bušilicu, pilicu … 

Video u prilogu najbolje pokazuje koliko smo uspješni u izradi brvnare  :-) 

Sv. Nikola

Mali tehničari – Petra Kanešić

Mali tehničari su izvannastavna grupa koja razvija stvaralačke sposobnosti u području prirodnih i tehničkih znanosti.  

Cilj je kod učenika izgraditi poduzetnički i stvaralački način mišljenja, osposobiti ih za prepoznavanje i korištenje tehničkih tvorevina životnog okružja i motivirati ih na ustrajanost u izvršavanju zadataka. 

U prvom razredu rad je baziran na razvoju fine motorike šake. U tu svrhu imamo aktivnosti izrezivanja papira, trganja papira na komadiće, presavijanja, rezanja škaricama te lijepljenje komadića papira od kojih nastaju kreativni radovi. U radu se koriste i drugi materijali (prazne role, lišće, dašćice, grančice...). 

 

Naše aktivnosti

Mali tehničari – Petra Lončarić Časar

„Malih tehničari“  okupljaju  što više učenika i omogućuju im da primjerenim metodičkim postupcima  razvijaju svoje sklonosti i interese, stječu znanje i vještine te razvijaju stvaralačke sposobnosti u području prirodnih i tehničkih znanosti. Kroz kreativne i edukacijske zadatke učenici s interesom izrađuju radove. Radovi se izrađuju od prirodnih materijala uz korištenje alata – čekić, čavli, brusilice, pilice, brusni papir, drvo, šper ploča…  

Potrebno je što ranije probuditi i razviti interes učenika za prirodne tehničke i srodne znanosti.

 

Neživo - zrak

Mali znanstvenici  - Aleksandra Oreški

Materijal i pribor: 

  • 1 mala plastična bočica (recimo od vode ili soka)
  • 1 balon
  • 1 posuda s hladnom vodom
  • 1 posuda s vrelom vodom

Postupak: 

  1. Na otvor plastične bočice stavite balon.
  2. Bočicu s balonom uronite prvo u posudu s hladnom vodom. Držite bočicu 30 -tak sekundi u hladnoj vodi.
  3. Sad istu bočicu uronite u posudu s vrelom vodom.
  4. Ponovite postupak još jednom - uroniti bočicu prvo u hladnu, a zatim u vrelu vodu.

Što mislite da će se dogoditi? Pažljivo promatrajte što će se dogoditi i zapišite svoje opažanje.

  • Opažanje: u hladnoj vodi balon je nenapuhan, ispuše se, a u vreloj se napuše.
  • Kad smo bočicu stavili u hladnu vodu nije se dogodilo ništa s balonom. 
  • Kad smo stavili bočicu s balonom u vrelu vodu, balon se je napuhao. 

Što mislite zašto? Što se je dogodilo s balonom?

U bočici se nalazi zrak. Kada uronimo bočicu s balonom u hladnu vodu, zrak u bočici ostaje hladan. Hladan zrak se zadržava na dnu, ne diže se u zrak i radi toga se s balonom ne događa ništa.

Kada uronimo bočicu s balonom u vrelu vodu, zrak u bočici se zagrijava i diže su uvis. Balon se puni toplim zrakom i balon se napuhuje.

U prirodi se događa ista pojava. Zrak ispunjava prostor, iako mi to ne vidimo. Hladni zrak je pri tlu, a topli više u zraku. 

Što mislite što se događa kada se „susretnu“ jako hladan i jako topli zrak? Zanima li vas? Da vam kažem?...nastaje vjetar. A što nam vjetar može donijeti?

Kapilarnost

Mali znanstvenici  - Irena Čerpinko

Mali znanstvenici su izvanastavna aktivnost u kojoj je učenicima omogućen razvoj prirodnoslovne pismenosti. Kroz različite načine učenja otkrivanjem, izvođenjem različitih pokusa i mikroskopiranjima učenici razvijaju vrijednosti znanstvenog i inovativnog načina razmišljanja koji je važan kao sredstvo shvaćanja prirode u kojem je svatko odgovoran u promjenama. 

Opis aktivnosti  

Pokus: kapilarnost  

Potrebni materijali: 

  • zdjela s vodom 
  • papir 
  • flomasteri 
  • škare 

Postupak:  

Nacrtaj par cvjetova različitog oblika te ih oboji flomasterima i izreži. Savi latice i položi cvjetove u vodu. Cvjetovi su se rastvorili.  

Opažanja i zaključak:  Opažamo da se cvijet  otvorio zbog “kapilarnosti” odnosno voda se kretala kroz papir zbog privlačne sile. Kako se kreće kroz papir, voda ispunjava malene zračne džepove unutar papira. Voda putuje prema gore kroz latice našeg papirnatog cvijeta. Kako voda putuje kroz praznine u papiru tako izravnava latice na isti način na koji bi se vrtno crijevo izravnalo ako je savinuto nakon što kroz njega pustite vodu. Zbog toga naši će se cvjetovi otvoriti. 

Ima li koji cvijet koji se nije otvorio? Pažljivo pogledaj taj cvijet. Ako pogledaš laticu koja se nije otvorila primijetiti ćeš da je vrh te latice vlažan. Razlog zašto nije došlo od otvaranja te latice leži u tome što je voda ulazila i kroz vrh latice, otežavajući je.

Radijska emisija Mojih 6 minuta

Mojih 6 minuta – Branka Kiđemet

Predstavljanje učenika i rada radijske grupe Mojih 6 minuta.

Inicijali

Novinarska grupa – Anita Perkov

Nakon što su se učenici šestih razreda upoznali s glagoljicom, dobili su zadatak u kojem su trebali osmisliti inicijale nadahnute slovima azbuke.

Jesu li djeca mala

Novinarska grupa – Ivana Canjuga

Na sljedećoj poveznici je radijska emisija učenice Maše Manojlović iz 7. c razreda pa poslušajte. Emisija se zove - “Jesu li djeca doista mala ili ih roditelji samo ne shvaćaju ozbiljno?”  

https://open.spotify.com/show/4UEtLnvf4q0Wanu9ajsEIa  

Kameno i metalno doba

Povijesna grupa – Bojana Perko

Učenici petih razreda u redovnoj nastavi povijesti uče o prapovijesti. ​

Tijekom nekoliko tema upoznali su život ljudi u kameno i metalno doba. ​

Saznali su da su tijekom mlađeg kamenog doba ljudi počeli izrađivati posuđe od gline, odnosno izrađivati keramiku.

Sjećanja

Povijesna grupa – Vera Hlapčić

Projekt Šafran

Učenice Povijesne grupe - osmi razred su uključene u Projekt Šafran, koji provodi Holocaust Education Trust Ireland u suradnji sa Spomen područjem Jasenovac. Sadnjom lukovica šafrana naša se Škola uključila  u Projekt Šafran koji je namijenjen učenicima u dobi od jedanaest do osamnaest godina. Prvi puta smo se u taj projekt uključili 2012. godine i od tada svake godine u njemu sudjelujemo. Lukovice žutog šafrana se sade u znak sjećanja na milijun i pol židovske djece  koja su stradala u Holokaustu. Osim što su sadile lukovice šafrana, učenice su proučile digitalne materijale vezane uz Projekt, izradile prezentacije i upoznale ostale učenike s projektom. 

Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje 

Osmaši su državni blagdan Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje obilježili na satu povijesti. Članica Povijesne grupe im je pomoću prezentacije o Vukovaru u Domovinskom ratu približila stradanja ljudi u vrijeme rata.  

Učenje i igra

Produženi boravak

U produženom boravku učili smo o jeseni, puno istraživali i promatrali prirodu na svježem zraku uz igru. Od jesenskih plodova izradili smo različite kreativne radove. Tako su tehnikom karton tisak iz listova nastala krasna umjetnička djela, iz jesenskih plodova izradili smo i svoje životinje i tako obilježili Međunarodni dan životinja. Iz jesenskog lišća također su nastale razne životinje. Obilježili smo i Svjetski dan štednje pa smo povodom tog dana izradili maštovite kasice prasice. Kako smo učili o svom domu izrađivali smo maketu našeg doma. Pošto nam je i advent već pred vratima, izradili smo adventski kalendar u kojem svaki dan otkriva jedno dobro djelo koje ćemo taj dan napraviti… 

Naši roboti

Robotika – Petar Rogina

U robotici na 6. Osnovnoj školi Varaždin učenici imaju priliku upoznati se s više različitih vrsta robota koji su svi pogodni za ranije učenje robotike, pomoću kojih će se učenicima razvijati logika i fina motorika. U robotici se djelomično dotičemo i programiranja, jer nakon što se robot sastavi potrebno je programirati njegove kretnje. Roboti mogu obavljati sve od svakodnevnih zadataka kao što su donošenje stvari, ali i neke kompliciranije. Roboti koje imamo na raspolaganju su: Lego Midstorms, mBot, Microbit i Raspberry Pi. 

Sportska natjecanja

Sportsko društvo Tomica Kanoti

Školsko sportsko društvo Šesta okuplja učenike zbog svrhe provođenja izvannastavnih sportskih aktivnosti u okviru kojih učenice i učenici treniraju jedan ili više sportova, te sudjeluju na školskim sportskim natjecanjima na međurazrednoj, gradskoj, županijskoj i državnoj razini na kojima naši učenici postižu zapažene rezultate.

Sportovi koji su zastupljeni u radu ŠŠD-a su atletika, kros, mali nogomet, rukomet, košarka, odbojka, stolni tenis, badminton, gimnastika, plivanje, vaterpolo i šah.

ŠSD organizira i druženja svih djelatnika škole, roditelja i učenika kroz različite projekte kao što su sportski dan, biciklijada, olimpijski dan i posjete različitim sportskim manifestacijama.

Sportske igre

Sportska grupa – Marinka Mak

Sportska grupa nižih razreda

Sportska grupa – Vesna Gašparić

Pogledajte što sve vježbamo u ovo neobično vrijeme : 

  • Dezinficiramo rekvizite 
  • Igramo igre s pjevanjem: Ide maca oko tebe, Berem, berem grožđe, Čvorak, Mi smo djeca vesela, Došla majka s kolodvora, Kako se što radi, Ja posijah lan … 
  • Igramo igre: Crna kraljica 1-2-3, Bacanje u košaru, Gumi-gumi, Preskakanje vijače, Pošto kume lonac, Zaleđeni dedek, Buldog, Kobasičar, Sladoledar … 
  • Igramo igre s loptom: graničar, nogomet, košarka, rukomet … 
  • I još puno, puno toga …. 
  • Kad je lijepo vrijeme odlazimo na naše školsko igralište ili dvorište te tamo nastavljamo s igrom. 

Veselo nam je, zabavno i razigrano !!! 

Prozor u školu

Školski web – Anđelko Stankus

Večer matematike

Večer matematike – Dario Maltarski, Elizabeta Borovec, Nikola Filipović, Tomislav Herceg

Cilj aktivnosti je popularizacija Matematike te da se učenici zabave rješavajući zadatke koji nisu zadani na klasični način kao na redovnoj nastavi, ali imaju doticaja sa nastavnim sadržajima koji se obrađuju na redovnoj nastavi.  

Ove godine su osmišljene za rad na daljinu te ih učenici mogu odraditi kroz cijeli dan. 

5. r 

7.r 

Nakon udrađenih aktivnosti, učenici će moći dati kratak osvrt o aktivnostima u kojima su sudjelovali preko MS Forms obrasca. 

Došašće ili advent

Vjeronauk – Sanja Malbašić

Ušli smo u vrijeme došašća – u sveto i milosno vrijeme radosne nade. Stoga, evo nekoliko osnovnih informacija i zanimljivosti o ovom razdoblju crkvene godine. 

Snađi se i orijentiraj

Orijentacijsko trčanje - Karmen Holenda

Pomoć u nevolji

Prva pomoć - Valentina Lukić

Svake nastavne godine u našoj školi provodimo izvannastavnu aktivnost „Prva pomoć”. Prva pomoć sastoji se od teoretskog i praktičnog dijela.
Kroz praktični dio učenici vježbaju osnovne postupke pružanja prve pomoći koji se primjenjuju do dolaska hitne medicinske pomoći, a što nekome može spasiti i život.

Učenici postižu odlične rezultate na gradskom i međužupanijskom natjecanju.

Kroz ovu prezentaciju možete vidjeti neke od vježbi koje učenici provode.

Parlez vous français

Francuski jezik - Mateja Jelaković

Francuski jezik kao izborni predmet
Mogućnost učenja od 4. do 8. razreda
2 školska sata tjedno
Učenje jezika, ali i stjecanje općeg znanja o kulturi i civilizaciji

Snimi i objavi

Uradi sam i multimedija - Dario Mijač

Učenici u sklopu multimedijske grupe snimaju i obrađuju video materijale raznih aktivnosti vezanih uz školske aktivnosti. Te materijale nakon obrade objavljuju na školskom youtube kanalu.  

U prilogu se nalazi nekoliko isječaka našega rada. 

Nova radionica

Tehnička kultura - Marko Martinec

Konstruiramo, mjerimo, pilimo, spajamo, gradimo... u novoj tehničkoj radionici.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju