preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 3086835
Kanoti Tomica

profesor kineziologije

Predmet: Tjelesna i zdravstvena kultura

Rođen sam 1982. u Varaždinu.  Diplomirao sam na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu. Predajem Tjelesnu i zdravstvenu kulturu učenicima  5.a, 6.abcd i 8.a. Razrednik sam 6.c razreda. Voditelj sam Školskog sportskog društva Šesta i izvannastavne aktivnosti iz odbojke. Radim kao trener u vaterpolo klubu Garestin sa mlađim uzrasnim kategorijama. Uz vaterpolo volim i ostale sportove, a naročito tenis, nogomet, baseball i skijanje. 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Ciljevi i zadaće TZK
Autor: Marija Selak, 20. 9. 2012.

Pogledajte koji su ciljevi, te opće i odgojne zadaće TZK.


 

TZK je odgojno-obrazovni proces koji predstavlja organizirani proces utjecanja na antropološka obilježja djece, zatim organizirani proces učenja (usvajanja i usavršavanja) motoričkih gibanja te organizirani proces utjecaja na psihofizički status djece pod direktnim vodstvom učitelja. Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje zbog svoga značenja za skladan razvoj antropoloških obilježja učenika jedinstveno je po mogućnostima i posebnostima. Malo koja aktivnost djeteta ima takvu biotičku uvjetovanost kao tjelesno vježbanje, koje u školstvu osmišljava jedino nastava tjelesne i zdravstvene kulture.

Tijekom rasta i razvoja organizam je najosjetljiviji na utjecaj različitih tjelesnih aktivnosti koje uzrokuju višestruke promjene morfoloških obilježja i poboljšanja funkcionalno-motoričkih sposobnosti. Upravo se zato antropološka sastavnica tjelesne i zdravstvene kulture odnosi na sustavnu i trajnu pretvorbu prvenstveno morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja učenika.

Opći morfološki učinci podrazumijevaju utjecaj na sastav tijela unutar kojega se ističe povoljan odnos između količine mišićne mase i potkožnoga masnog tkiva, te prevencija pretilosti. Fiziološki učinci usmjereni su na poticanje funkcija krvožilnoga i dišnoga sustava te djelovanje na kakvoću koštano-mišićnoga sustava. Pozitivno djelovanje na imunološki sustav jednako je potrebno za održavanje zdravlja i prevenciju akutnih i kroničnih bolesti.

 

CILJ TZK

Cilj je tjelesne i zdravstvene kulture osposobiti učenike za primjenu teorijskih i motoričkih znanja koja omogućuju samostalno tjelesno vježbanje radi veće kvalitete življenja. Istodobno tjelesna i zdravstvena kultura učinkovito mijenja osobine i razvija sposobnosti, čime izravno osigurava promicanje zdravlja kao nezamjenjivog čimbenika svih ljudskih aktivnosti.

 

OPĆE ZADAĆE TZK

Zadaće tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi usmjerene su na:

·         usvajanje teorijskih i motoričkih znanja za svakodnevne motoričke aktivnosti, djelotvorno korištenje slobodnog vremena i snalaženje u urgentnim situacijama;

·         zadovoljavanje potreba za kretanjem i poticanje samostalnoga vježbanja;

·         uključivanje u športske klubove i razvijanje interesa za osobni napredak u različitim športskim aktivnostima;

·         usvajanje znanja o samostalnoj kontroli tjelesnoga vježbanja;

·         upoznavanje sa zakonitostima rasta i razvoja temeljnih antropoloških obilježja;

·         usvajanje znanja o očuvanju i promicanju zdravlja;

·         praćenje sastava tijela i prevencija pretilosti;

·         razvijanje i njegovanje higijenskih navika;

·         promicanje općih ljudskih vrijednosti;

·         omogućivanje osobne afirmacije učenika;

·         osposobljavanje za timski  rad;

·         aktivan boravak u prirodi.

 

ODGOJNE ZADAĆE TZK

·         poznavanje i pridržavanje mjera opreza za očuvanje zdravlja koje se ostvaruju njegovanjem higijenskih navika,

·         razvijanje interesa za bavljenje tjelovježbom kao dio odgovornosti za vlastito zdravlje,

·         prihvaćanje i uvažavanje različitosti između učenika kao i razumijevanje djece s posebnim potrebama,

·         razvijanje odlučnosti, samopouzdanja, poticanje ustrajnosti i svladavanje straha,

·         razvijanje pozitivne slike o sebi,

·         provođenjem igara utjecati na poštovanje protivnika, pridržavanje pravila igre, svladavanje bijesa i nezadovoljstva, priznavanje pobjede protivniku,

·         razvijati suradničko ponašanje radi osposobljavanja za timski rad.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju