JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Web stranicu i društvene mreže su u 2023./24. uređivali: Mario Stančić, Margareta Živković, Nataša Narančić, Monika Injić, Ana Obradović i Ema Štrocinger.
profesor kineziologije
Predmet: Tjelesna i zdravstvena kultura
Rođen sam 1982. u Varaždinu. Diplomirao sam na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu. Predajem Tjelesnu i zdravstvenu kulturu učenicima 5.a, 6.abcd i 8.a. Razrednik sam 6.c razreda. Voditelj sam Školskog sportskog društva Šesta i izvannastavne aktivnosti iz odbojke. Radim kao trener u vaterpolo klubu Garestin sa mlađim uzrasnim kategorijama. Uz vaterpolo volim i ostale sportove, a naročito tenis, nogomet, baseball i skijanje.
Pogledajte koji su ciljevi, te opće i odgojne zadaće TZK.
TZK je odgojno-obrazovni proces koji predstavlja organizirani proces utjecanja na antropološka obilježja djece, zatim organizirani proces učenja (usvajanja i usavršavanja) motoričkih gibanja te organizirani proces utjecaja na psihofizički status djece pod direktnim vodstvom učitelja. Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje zbog svoga značenja za skladan razvoj antropoloških obilježja učenika jedinstveno je po mogućnostima i posebnostima. Malo koja aktivnost djeteta ima takvu biotičku uvjetovanost kao tjelesno vježbanje, koje u školstvu osmišljava jedino nastava tjelesne i zdravstvene kulture.
Tijekom rasta i razvoja organizam je najosjetljiviji na utjecaj različitih tjelesnih aktivnosti koje uzrokuju višestruke promjene morfoloških obilježja i poboljšanja funkcionalno-motoričkih sposobnosti. Upravo se zato antropološka sastavnica tjelesne i zdravstvene kulture odnosi na sustavnu i trajnu pretvorbu prvenstveno morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja učenika.
Opći morfološki učinci podrazumijevaju utjecaj na sastav tijela unutar kojega se ističe povoljan odnos između količine mišićne mase i potkožnoga masnog tkiva, te prevencija pretilosti. Fiziološki učinci usmjereni su na poticanje funkcija krvožilnoga i dišnoga sustava te djelovanje na kakvoću koštano-mišićnoga sustava. Pozitivno djelovanje na imunološki sustav jednako je potrebno za održavanje zdravlja i prevenciju akutnih i kroničnih bolesti.
CILJ TZK
Cilj je tjelesne i zdravstvene kulture osposobiti učenike za primjenu teorijskih i motoričkih znanja koja omogućuju samostalno tjelesno vježbanje radi veće kvalitete življenja. Istodobno tjelesna i zdravstvena kultura učinkovito mijenja osobine i razvija sposobnosti, čime izravno osigurava promicanje zdravlja kao nezamjenjivog čimbenika svih ljudskih aktivnosti.
OPĆE ZADAĆE TZK
Zadaće tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi usmjerene su na:
· usvajanje teorijskih i motoričkih znanja za svakodnevne motoričke aktivnosti, djelotvorno korištenje slobodnog vremena i snalaženje u urgentnim situacijama;
· zadovoljavanje potreba za kretanjem i poticanje samostalnoga vježbanja;
· uključivanje u športske klubove i razvijanje interesa za osobni napredak u različitim športskim aktivnostima;
· usvajanje znanja o samostalnoj kontroli tjelesnoga vježbanja;
· upoznavanje sa zakonitostima rasta i razvoja temeljnih antropoloških obilježja;
· usvajanje znanja o očuvanju i promicanju zdravlja;
· praćenje sastava tijela i prevencija pretilosti;
· razvijanje i njegovanje higijenskih navika;
· promicanje općih ljudskih vrijednosti;
· omogućivanje osobne afirmacije učenika;
· osposobljavanje za timski rad;
· aktivan boravak u prirodi.
ODGOJNE ZADAĆE TZK
· poznavanje i pridržavanje mjera opreza za očuvanje zdravlja koje se ostvaruju njegovanjem higijenskih navika,
· razvijanje interesa za bavljenje tjelovježbom kao dio odgovornosti za vlastito zdravlje,
· prihvaćanje i uvažavanje različitosti između učenika kao i razumijevanje djece s posebnim potrebama,
· razvijanje odlučnosti, samopouzdanja, poticanje ustrajnosti i svladavanje straha,
· razvijanje pozitivne slike o sebi,
· provođenjem igara utjecati na poštovanje protivnika, pridržavanje pravila igre, svladavanje bijesa i nezadovoljstva, priznavanje pobjede protivniku,
· razvijati suradničko ponašanje radi osposobljavanja za timski rad.